Met Handrem of ambriage (koppeling) vertrekken

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lady_Daewoo
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 13:25

Met Handrem of ambriage (koppeling) vertrekken

Bericht door Lady_Daewoo »

Ik heb op 18 Januari m'n theorie gehaald.
Sinds toen heb ik al in 3 verschillende auto's gereden, een oude opel astra, was m'n lieve vriend, een renault clio 1800 van m'n pa : kreng van een auto en daar weiger ik nog in te rijden
en nu rij ik m'n lieve Daewoo 1300. Alles verloopt prima

hier en daar durf ik wel eens stil te vallen (omdat ik bang ben voor die wat achter me zitten) dat ik uit zenuwe gwoon frontaal op het gaspedaal duw en ik uiteindelijk nog stilval omdat ik m'n koppeling te snel loslaat.

Nu heeft m'n pa me geleerd met de handrem te vertrekken en ik moet zeggen ik voel me er héél veilig mee, en het werkt!

Maar ik hoor van de helft van m'n klas dat je enkel met je koppeling mag vertrekken (bij een berg op ect)
Als dat het geval is ben ik het fout aan het leren, + moet ik alles opnieuw gaan leren.

m'n vader gelooft dit niet, en dus vraag ik voorzekerheid hier!

moet je nu op je examen vertrekken met je koppeling en gas of mag je je handrem gebruiken! (bij bergjes dan)
"Hét Gevaar op de weg " :p
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Met Handrem of ambriage (koppeling) vertrekken

Bericht door Rafael »

Dat is volledig je eigen keuze. Bij echt kleine heuveltjes is het sneller en simpeler zonder handrem, maar het is niet verboden het daar ook met handrem te doen.
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Met Handrem of ambriage (koppeling) vertrekken

Bericht door wobotje »

Lady_Daewoo schreef:Nu heeft m'n pa me geleerd met de handrem te vertrekken en ik moet zeggen ik voel me er héél veilig mee, en het werkt!
Blijven doen dan ;)
Lady_Daewoo schreef:Maar ik hoor van de helft van m'n klas dat je enkel met je koppeling mag vertrekken (bij een berg op ect)
Als dat het geval is ben ik het fout aan het leren, + moet ik alles opnieuw gaan leren.
Niet naar luisteren, wat je doet, is goed.
Lady_Daewoo schreef:m'n vader gelooft dit niet,
En terecht ;)
Lady_Daewoo schreef:moet je nu op je examen vertrekken met je koppeling en gas of mag je je handrem gebruiken! (bij bergjes dan)
Zoals Rafael al zei, mag je dit zelf kiezen.
De enige voorwaarde is dat je niet achteruit rijdt bij het vertrekken.
Lady_Daewoo
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 13:25

Bericht door Lady_Daewoo »

ok dank je! Ben ik opgelucht mee :D
"Hét Gevaar op de weg " :p
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Met Handrem of ambriage (koppeling) vertrekken

Bericht door Inazuma »

Lady_Daewoo schreef: Nu heeft m'n pa me geleerd met de handrem te vertrekken en ik moet zeggen ik voel me er héél veilig mee, en het werkt!
Het is dan ook de beste techniek die overal toe te passen is.

Maar ik hoor van de helft van m'n klas dat je enkel met je koppeling mag vertrekken (bij een berg op ect)
Met een diesel met veel koppel op lage toeren lukt dat aardig op kleine bultjes.
De eerste keer dat die met een benzinewagen rijden, of goed volgeladen of met een flinke aanhanger in bergachtig gebied zal je ze wel horen vloeken ... dan werkt hun trukje namelijk niet meer zo fijn.

m'n vader gelooft dit niet
En heeft daar groot gelijk in ...
Lady_Daewoo
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 13:25

Bericht door Lady_Daewoo »

ja ik ben hem net als een "held op sokken" gaan vertellen dat hij gelijk had, en ik dus wel met de handrem mag heuveltjes nemen.

:D
"Hét Gevaar op de weg " :p
Plaats reactie