hoelang vooraleer rijbewijs uitgereikt?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

hoelang vooraleer rijbewijs uitgereikt?

Bericht door Gast »

Ok, misschien een beetje voorbarig, maar weet iemand hoelang het duurt voor je je rijbewijs krijgt eenmaal je geslaagd bent en het nodige papierwerk (en geld) binnengebracht hebt op het gemeentehuis?

Dit ivm het feit dat ik 1 week na mijn praktisch rij-examen naar de VS vertrek. Als ik mijn rijbewijs heb, dan logeer ik bij kennissen en huur een auto. Maar als ik mijn rijbewijs niet heb, dan moet ik elders zien te logeren (zodat ik geen auto nodig heb...). Als er dus een grote kans is dat ik sowieso mijn rijbewijs niet op tijd krijg (er van uitgaande dat ik überhaupt slaag :? ) dan kan ik dat beter nu al weten dacht ik zo...
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Dat hangt er vanaf waar je woont en waar je je aanvraag indient.
Als je bijvoorbeeld in Brugge in 't stad je aanvraag indient, krijg je dat ter plaatse binnen de 10 minuten mee.
Als je daarentegen in een deelgemeente je aanvraag indient, moet je zeker een week wachten.

Let er op dat als je in de VS met de auto wilt rijden, je ook nog een internationaal rijbewijs nodig hebt.

En ik weet niet hoe oud je bent, maar onder de 25 kan je maar moeilijk een auto huren in de VS.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

wobotje schreef:Dat hangt er vanaf waar je woont en waar je je aanvraag indient.
Als je bijvoorbeeld in Brugge in 't stad je aanvraag indient, krijg je dat ter plaatse binnen de 10 minuten mee.
Als je daarentegen in een deelgemeente je aanvraag indient, moet je zeker een week wachten.

Let er op dat als je in de VS met de auto wilt rijden, je ook nog een internationaal rijbewijs nodig hebt.

En ik weet niet hoe oud je bent, maar onder de 25 kan je maar moeilijk een auto huren in de VS.
idd.
Iemand uit m'n straat is in een deelgemeente (sint-pieters) geweest en heeft 2 weken moeten wachten.

Ik in Brugge centrum en 20min later stond ik buiten.
(de persoon achter de balie moest nl. eerst z'n koffieklets van 10min afronden...)
Gast

Bericht door Gast »

Ik had em na 3 dagen. (Brasschaat, Antwerpen)
KarolienV
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:00

Bericht door KarolienV »

Mijn voorlopig rijbewijs ben ik in het districtshuis gaan halen en dat hebben ze gemaakt waar ik bij zat, mijn definitief ben ik gaan halen in het stadskantoor (deelgemeente) en daar moest ik een week op wachten...
Plaats reactie