rijbewijs scooter

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Stefan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007, 18:21

rijbewijs scooter

Bericht door Stefan »

ik heb mijn theorie brommer gehaald . ik verjaar 8 julli maar die valt op een zondag en dan kan ik mijn rijbewijs niet gaan halen :cry: mag ik dan met mijn verzekering en mijn papieren dat ik geslaagt ben gaan rondrijden of ik kan ik mijn rijbewijs op voorrand gaan halen
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Wat is er mis met gewoon wachten tot maandag? Als je met enkel de papieren rond rijdt, komt dit overeen als rijden zonder rijbewijs.
Gast

Bericht door Gast »

wat krijg ik dan als ze mij tegenhouden zonder rijbewijs
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:wat krijg ik dan als ze mij tegenhouden zonder rijbewijs
Onmiddellijke immobilisering van je bromfiets door de politie, op jouw kosten.


Artikel 58bis

§ 1. De immobilisering van het voertuig als beveiligingsmaatregel kan worden bevolen in de gevallen bedoeld in artikel 30, §§ 1 tot 3, en in artikel 48, eerste lid.



Nadien voor de rechter zonder veel twijfel rijverbod en een - voor de staat toch - leuke boete.
Herdoen van de examens en mogelijk zelfs psychologisch onderzoek, ... het kan allemaal :


Artikel 30

§ 1. Met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft hij die :

1° een motorvoertuig bestuurt zonder houder te zijn van het rijbewijs vereist voor het besturen van dit voertuig, of van het als zodanig geldend bewijs;



Artikel 38

§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :

5° indien hij veroordeelt wegens overtreding van de artikelen 30, § 1 of 33, § 1;


§ 3. De rechter kan het herstel in het recht tot sturen afhankelijk maken van het slagen voor een of meer van de hiernavermelde examens en onderzoeken:

1° een theoretisch examen;
2° een praktisch examen;
3° een geneeskundig onderzoek;
4° een psychologisch onderzoek.
5° specifieke scholingen bepaald door de Koning.




Die bedragen zijn nog te vermenigvuldigen met 5,5 :!:
(dat noemt de opdeciemen)
komen nog gerechtskosten bij, en 137,5 euro voor het zgn. slachtofferfonds


Men kan ook Pa & Ma aanpakken als zij je de bromfiets toevertrouwden, wetende dat je nog geen rijbewijs had :

Artikel 32

Met geldboete van 100 euro tot 1000 euro wordt gestraft hij die wetens een motorvoertuig toevertrouwt aan een persoon, die niet voorzien is van het rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs vereist voor het besturen van dit voertuig.



Allemaal om één dagje sneller te kunnen rijden ?
Gast

Bericht door Gast »

ja laat ma zijn
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Anonymous schreef:ja laat ma zijn
Verstandige beslissing! :wink:
Plaats reactie