stageperiode met begeleider

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
nancy003

stageperiode met begeleider

Bericht door nancy003 »

ik heb dankzij jullie site vandaag mijn theorie gehaald! Ik ga een stageperiode volgen met begeleider, maar heb helaas een auto zonder handrem maar met een voetrem. Ik wil dus eigenlijk oefenen met mijn eigen auto maar examen afleggen met die van een rijschool. Is dat mogelijk??

groetjes nancy........
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Als de handrem niet bereikbaar is voor de begeleider (zoals het geval bij een voetrem), mag je die auto ook niet gebruiken om mee te oefenen.
nancy003

Bericht door nancy003 »

Jammer dat ik niet met mijn eigen auto mag rijden dan! Maar autorijden kan ik al vrij goed, ik moest eigelijk alleen maar een paar keer het parkeren oefenen. Maar ja, maakt niet uit!
Dus ik kan ook niet met een auto van een rijschool het examen gaan afleggen? Is dat niet mogelijk?

groetjes nancy.......
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om examenbegeleiding via de rijschool te doen.
Eén van de rij-instructeurs op dit forum zal hier wel een antwoord op kunnen geven.
Gast

Bericht door Gast »

nancy003 schreef:Jammer dat ik niet met mijn eigen auto mag rijden dan! Maar autorijden kan ik al vrij goed, ik moest eigelijk alleen maar een paar keer het parkeren oefenen. Maar ja, maakt niet uit!
Dus ik kan ook niet met een auto van een rijschool het examen gaan afleggen? Is dat niet mogelijk?

groetjes nancy.......
Dat gaat maar dan zal je wel een aantal uur les moeten pakken (8u).
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dat gaat maar dan zal je wel een aantal uur les moeten pakken (8u).
8 uur is wel wat overdreven met 2 uur zul je er ook wel geraken, en in de meeste gevallen zul je inschrijvingsgeld moeten betalen (ong. 25 euro)

De reden daarvoor is dat ze een dossier moeten opstellen voor je, en het kost voor hun evenveel werk voor dat dossier te maken of je nu 2 uren neemt of 200
:wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie