wat voor auto...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
inse

wat voor auto...

Bericht door inse »

ik ging naar een rijschool maar voor het examen wil mijn vriend nog met mij oefenen
het probleem is dat we geen auto hebben
mogen we misschien een auto huren en daarmee gaan oefenen?
en als ja, mag ik het examen doen met een huurauto, en met mijn vriend als begeleider?
bedankt
inse
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Ik denk niet dat je een auto kunt huren als je nog leert rijden.
Vele verhuurbedrijven vereisen zelfs dat je minstens 1 of 2 jaar een vast rijbewijs hebt.
En ik weet niet hoe oud je bent, maar onder een bepaalde leeftijd mag je vaak ook geen auto huren.
Dit verschilt natuurlijk van bedrijf tot bedrijf, maar bij Europcar bijvoorbeeld is dit 23 jaar.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Een auto huren om te gaan oefenen tot daar toe, maar zoals wobotje reeds aanhaalt zal zo een verhuurmaatschappij je niet zo vlotjes een auto geven.
Omdat het misschien ook niet mag van hun verzekering.

Op examen gaan met een huurauto zou ik al zeker niet doen, en de simpelste reden daarvoor is dat ik denk dat het minder kost om met de rijschool incl. instructeur te gaan dan met een gehuurde auto. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
inse

Bericht door inse »

Nou, het was alleen maar een idee :roll:

Mijn vriend is 30 en hij mag met zijn rijbewijs een auto huren (denk ik.. waarom zou hij dat niet mogen?!). Ik ben 26.
En ik vroeg het want het is goedkoper een auto te huren en dan een hele week of zo rijden, ik bedoel als je tijd hebt, dan nog 2-3 afspraken maken en 2-3keer 2 uur met de rijschool te gaan rijden...
Mag dat dus?
Voor het examen lijkt me nu ook logischer de rijschool.
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Je vriend kan inderdaad een auto huren, maar als jij er mee rijdt en je komt iets tegen, dan zal dat waarschijnljk niet zo leuk zijn. (verzekering..)
Gast

Bericht door Gast »

Maar in principe mag je wel je exaam afleggen met een gehuurde auto ?
Of klopt er dan iets niet met de papieren?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het examen afleggen met een huurauto, of met de auto van nonkel Jef is geen enkel probleem. Je moet alleen goed controleren dat de papieren van de auto in orde zijn.
Plaats reactie