Trage bochten

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Ralph
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 feb 2007, 17:47

Trage bochten

Bericht door Ralph »

Stel: een scherpe bocht en de doorgang is erg smal. Ik moet de bocht zeer traag nemen en in tweede begint de motor al 'ongezond' te klinken aan de snelheid waarbij ik het gevoel heb dat ik die bocht confortabel kan nemen. Ik heb me laten vertellen dat je niet mag terugschakelen naar eerste zonder volledig te stoppen (hoewel ook niet tedereen het daarmee eens lijkt te zijn). Maar het is dacht ik toch ook helemaal niet goed om een bocht te nemen met de koppeling ingedrukt. Wat is dan wel de juiste manier? Moet ik eerst stoppen om te kunnen terugschakelen naar eerste. Of is stapvoets ook genoeg om terug te schakelen? Of toch met de voet op de koppeling?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Stel: een scherpe bocht en de doorgang is erg smal. Ik moet de bocht zeer traag nemen en in tweede begint de motor al 'ongezond' te klinken aan de snelheid waarbij ik het gevoel heb dat ik die bocht confortabel kan nemen.
Dat moet dan toch wel een erg vreemde bocht zijn dat je die niet in 2de kan nemen, (in de veronderstelling dus dat je al aan het rijden bent).

Maar stel dat dat je zo traag rijdt dat het niet meer gaat in tweede, en dus bijna stilstaat, dan schakel je naar eerste.
Plaats reactie