juni of juli

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Yona

juni of juli

Bericht door Yona »

Hoi iedereen!


Ik ga binnenkort mijn rijexamen doen, rij nu ondertussen al een jaar en het gaat heel vlotjes.

Ik ben nu aan het twijfelen om het in juni te doen, of in juli. Denken jullie dat er echt een groot verschil opzit? (juli rustiger met mensen die op vakantie zijn, studenten weg, enz) of is het niet zo voelbaar?

Ik zou mij namelijk wel heel hard op mijn gemak voelen als het wat rustiger was.. :D (wie niet)

Iemand ervaring met juni of juli?

Ik zal waarschijnlijk wel antwoorden krijgen met: je moet in alle omstandigheden goed kunnen rijden.. (weet ik :) )
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Mijn persoonlijke ervaring is al meer dan 35 jaar dat de maand juni de rotste maand is in het verkeer. Vele mensen hebben last van de warmte, zijn zenuwachtig vanwege de kinderen die examens hebben, en zijn dringend aan verlof toe. Het is dan niet alleen de drukte, maar vooral het roekeloos en agressief rijgedrag van velen dat het extra onaangenaam en moeilijk maakt in het verkeer.

De rustigste periode is tijdens het bouwverlof in de maand juli. Dan zijn er enorm veel mensen met vakantie. En maak je niet ongerust als het dan regent: dan blijven vele fietsers, bromfietsers en motorrijders van de weg, en dat is meegenomen. :wink:
ArianeT

Bericht door ArianeT »

Jozef schreef:Mijn persoonlijke ervaring is al meer dan 35 jaar dat de maand juni de rotste maand is in het verkeer.
Het is zelfs meer dan uw persoonlijke ervaring: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/de ... BCE4427C7}

Goed opgemerkt alleszins!

p.s. Liefste forumbeheerders, ik heb een rothekel aan jullie 'bevestigingscode'-systeem - als het dan toch case sensitive moet zijn, gebruik dan iets waarbij er een duidelijk verschil is tussen hoofdletters en kleine letters! Soms is zelfs de volgorde van de letters/cijfers niet duidelijk...
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

ArianeT schreef:p.s. Liefste forumbeheerders, ik heb een rothekel aan jullie 'bevestigingscode'-systeem - als het dan toch case sensitive moet zijn, gebruik dan iets waarbij er een duidelijk verschil is tussen hoofdletters en kleine letters! Soms is zelfs de volgorde van de letters/cijfers niet duidelijk...
Het is helemaal niet de bedoeling om het de bezoekers moeilijk te maken met deze code. De drempel moet zo laag mogelijk blijven, maar dit ongemakje was noodzakelijk om spam tegen te gaan.

Moest je de intentie hebben om hier nog regelmatig te posten, kan je overwegen om je te registreren. Een registratie neemt slechts enkele minuten van je tijd in beslag, en je hebt er enkel voordelen door. Bovendien is registreren ook volledig gratis ;-)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

ArianeT schreef:p.s. Liefste forumbeheerders, ik heb een rothekel aan jullie 'bevestigingscode'-systeem
Bedenk dat dit één nog van de zeldzame fora is waar je ongeregistreerd op kan posten.

Dat houdt de drempel heel laag - maar geeft een verhoogd risico op spam-postings.
En een forum vom spamberichten, dat bezoekt geen kat meer.

Er moet dus wel iets van "check" zijn voor er zomaar gepost kan worden.
ArianeT

Bericht door ArianeT »

Inazuma schreef:
ArianeT schreef:p.s. Liefste forumbeheerders, ik heb een rothekel aan jullie 'bevestigingscode'-systeem
Bedenk dat dit één nog van de zeldzame fora is waar je ongeregistreerd op kan posten.

Dat houdt de drempel heel laag - maar geeft een verhoogd risico op spam-postings.
En een forum vom spamberichten, dat bezoekt geen kat meer.

Er moet dus wel iets van "check" zijn voor er zomaar gepost kan worden.
ik besef wel waarom jullie een checksysteem gebruiken, én dat het nodig is (ik ben zelf webmaster), maar ik vind de afbeeldingen gewoon heel slecht - op sommige is echt nauwelijks te lezen wat de juiste letters zijn.
Soit, probleem is idd op te lossen met registratie, en op zich ben ik daar niet op tegen - ik had (en heb) me gewoon nog niet geregistreerd omdat ik dacht: 'weer iets om te onthouden', 'ik heb al 1001 accounts op vanalles en nog wat', ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

ArianeT schreef:Soit, probleem is idd op te lossen met registratie, en op zich ben ik daar niet op tegen - ik had (en heb) me gewoon nog niet geregistreerd omdat ik dacht: 'weer iets om te onthouden', 'ik heb al 1001 accounts op vanalles en nog wat', ...
Tip van de dag: als je die dingen niet wil moeten onthouden, kun je ze opslaan in een (beveiligd) bestand. :wink:
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef:Tip van de dag: als je die dingen niet wil moeten onthouden, kun je ze opslaan in een (beveiligd) bestand. :wink:
Of bvb Firefox ze laten onthouden. Werkt hier als een zonnetje ;-)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef:Of bvb Firefox ze laten onthouden. Werkt hier als een zonnetje ;-)
Ik dacht in die richting, Rafael. Maar de meeste surfers gebruiken liever Internet Explorer dan een webbrowser. :D
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Jozef schreef:
Rafael schreef:Of bvb Firefox ze laten onthouden. Werkt hier als een zonnetje ;-)
Ik dacht in die richting, Rafael. Maar de meeste surfers gebruiken liever Internet Explorer dan een webbrowser. :D
Internet Explorer kan je wachtwoorden ook onthouden hoor ;)
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef:
Rafael schreef:Of bvb Firefox ze laten onthouden. Werkt hier als een zonnetje ;-)
Ik dacht in die richting, Rafael. Maar de meeste surfers gebruiken liever Internet Explorer dan een webbrowser. :D
Met de koekjes van dit forum, werkt het zelfs in IE ;-)

Edit: De achtergrondletters zijn verwijderd, waardoor de leesbaarheid vergroot werd. Als dit geen negatieve gevolgen heeft op de spam, kan dit zo blijven :-)
ArianeT

Bericht door ArianeT »

Rafael schreef:
Jozef schreef:
Rafael schreef:Of bvb Firefox ze laten onthouden. Werkt hier als een zonnetje ;-)
Ik dacht in die richting, Rafael. Maar de meeste surfers gebruiken liever Internet Explorer dan een webbrowser. :D
Met de koekjes van dit forum, werkt het zelfs in IE ;-)

Edit: De achtergrondletters zijn verwijderd, waardoor de leesbaarheid vergroot werd. Als dit geen negatieve gevolgen heeft op de spam, kan dit zo blijven :-)
ok, had vandaag inderdaad minder problemen bij het ontcijferen - veel beter
en ik ben een trouw aanhanger van Firefox... (mijn werk als webmaster maakt mijn wrevel jegens IE alleen maar groter)
en ik heb ooit een 'masterpaswoordenbestand' gehad - moet ik maar eens terug mee beginnen
cookies: ik wis regelmatig al mijn cookies, om van 'den bazaar' van af te zijn
of voor testdoeleinden - te lui om die ene specifieke cookie te gaan opzoeken, dus meteen maar alles weg, schone lei en zo...
ArianeT

Bericht door ArianeT »

ik gebruik FF sedert het nog Firebird was! en daarvoor Netscape...
(om nog maar even off topic te blijven)
Plaats reactie