rijbewijs A: voorlopig en 8u conbineren?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
BRAMBO
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:28

rijbewijs A: voorlopig en 8u conbineren?

Bericht door BRAMBO »

Hallo,

Ik neem praktijklessen voor de motor en heb me ingeschreven voor 12u rijles met aansluitend examen. Ik beschik echter ook over een eigen motor. Kan ik na 6u rijles een voorlopig rijbewijs aanvragen zodat ik wat meer ervaring kan opdoen door met mijn eigen motor te rijden en na mijn 12u les dan gewoon met de rijschool mijn examen afleggen? Het is immers zo dat ik in één week 10u les heb, dan een week tussen en dan 2u les en onmiddellijk examen. In de week ertussen zou ik willen met mijn eigen motor rijden om wat meer ervaring op te doen.

Met vriendelijke groeten,

Bram
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Kan je doen...

Waarom niet enkele weken oefenen ipv 1 week?
Mag je vragen aan de rijschool...
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Als je meer als een maand oefent kan je ook met je eigen motor examen afleggen... maar toch nog de 2u les volgen bvb...

Vraag dit eens na op je rijschool want ik ken deze regelgeving niet volledig uit het hoofd :wink:
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Je moet minimaal 6 uur rijles volgen en, indien je je examen aflegt met de rijschool, nog eens 2 uur. Na 6 uur rijles kan je een voorlopig rijbewijs bekomen waar je alleen mee mag rondrijden.

Wanneer je enkele maanden dagelijks met de motor rijdt, leer je veel meer dan door 4 extra uren rijles te nemen. Ook met een week oefenen tussenin heb je geen garantie dat je zal slagen voor het examen. Vooral voor de manoeuvres heb je veel oefening nodig.
Plaats reactie