voorstellen

Graag uw mening over deze website.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

voorstellen

Bericht door csser »

ello ik ben 18 jaar en leer voor loodgieter dus ik ga zeker een rijbewijs nodig hebben , ik zou mijn theorie leren op deze site en dan zou ik lessen volgen voor het paktisch gedeelte , maar mijn vraag is , hoelang zou het dan duren dat ik aleen mag rijden ?
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Na 20 uur rijlessen zal je je voorlopig rijbewijs krijgen, waarmee je alleen kan rijden.

Hoe snel je je voorlopig rijbewijs zal krijgen, hangt af van hoelang het duurt om die 20 uren les te doen.
Er zitten hier enkel rij-instructeurs die hier waarschijnlijk beter op kunnen antwoorden.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Bij mij waren die 20u gespreid over een maandje.
Oorspronkelijk was het 3 weken maar toen ik m'n lessenrooster kreeg bleek dat ik anders enkele lessen zou moeten overslaan, en heb dus de rijplanning beetje moeten aanpassen.

Als je geluk hebt dat de rijschool nog relatief veel plaats vrij heeft (en jij veel vrije tijd hebt) kun je in 2 weken alles gehad hebben, maar reken toch op een goeie 3 weken ongeveer.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

ok en als je dan je rijbewijs hebt mag je dan direct aleen rijden
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Je bedoelt je voorlopig rijbewijs?
Als je, zoals bij jou het geval is, dan een voorlopig rijbewijs 18 maanden zonder begeleider hebt, dan mag je inderdaad alleen rijden.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

daar moet je zeker 20 uur rijles voor nemen
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

Ja. Dat zei je toch ook in je eerste post? Dat je lessen zou volgen?
Dus ik veronderstelde dat je 20 uur les ging volgen om dan alleen te mogen rijden.

Als je geen 20 uur les hebt gevolgd, kun je geen voorlopig rijbewijs zonder begeleider krijgen, en dus ook niet alleen rijden.
Gast

Bericht door Gast »

ok merci vo de info
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

en als ik geen lessen neem hoelang zu het dan duren , als je je voorloopig hebt van de theorie dn mag je diret met een begelijder rijden bijoorbaat dank
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

csser schreef:en als ik geen lessen neem hoelang zu het dan duren , als je je voorloopig hebt van de theorie dn mag je diret met een begelijder rijden bijoorbaat dank
Als je geen lessen neemt, en dus een voorlopig rijbewijs van 36 maanden hebt, dan kan je ten vroegste na 3 maanden je examen afleggen.
In dat geval moet je dus, zoals je zelf zegt, met een begeleider rijden
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

ik zou het dan doen met begeleider (mijn vader ) en dan achter 3 maand of langer (ik heb toch 3 jaar de tijd :) ) zal ik dan mijn praktisch doen en als ik daarvoor geslaagt ben dan mag ik direct aleen rijden zeker
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door wobotje »

csser schreef:ik zou het dan doen met begeleider (mijn vader ) en dan achter 3 maand of langer (ik heb toch 3 jaar de tijd :) ) zal ik dan mijn praktisch doen en als ik daarvoor geslaagt ben dan mag ik direct aleen rijden zeker
Als je voor je praktisch examen geslaagd bent, kan je je definitief rijbewijs aanvragen.
Pas als je je rijbewijs in handen hebt, mag je alleen rijden.
csser
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:17

Bericht door csser »

ok erg bedankt voor de info ik weet nu alles wat ik wou weten nu beginnen leren mooie site trouwens
Plaats reactie