examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Inazuma
Berichten: 11379
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Jeroen S schreef:Een vriend van mij volgt (20 uur geloof ik) rijschool om dan zelfstandig te rijden. Nu beweert hij dat wanneer zijn lesuren er op zitten hij 1 passagier mag menemen die enkel in het bezit van een rijbewijs moet zijn. (hij zei niets van die 24 jaar).
Hij mag rijden vergezeld van "één iemand" met een voor dat voertuig geldig rijbewijs, die bovendien 24 moet zijn :

http://wegcode.be/wet.php?wet=119&node=hfdstII

Artikel 4
De houder van het voorlopig rijbewijs B zonder begeleider mag vergezeld zijn van één persoon van minstens 24 jaar die houder is en in het bezit is van een rijbewijs dat ten minste geldig is voor voertuigen van categorie B.



Artikel 3
De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :
a) (...)
b) hij moet sedert ten minste 8 jaar houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een Belgisch of Europees rijbewijs geldig om het voertuig te besturen aan boord waarvan hij de kandidaat vergezelt. (...)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

natalia schreef:het klopt dan toch

het eerste model is een begeleidende persoon

die moet gewoon 24 zijn en zijn rijbewijs hebben.


Ik heb trouwens een goedkope gevonden in de HUBO: 3.20 euro
Ze bedoeld daar mee de spiegel en niet de begeleidende persoon :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie