Gebuisd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ben jij een brave jongen! Dat mens had van mij, zodra ze het examen beeindigd had, te voet kunnen terugkeren naar het examencentrum!

Een vraagje nog: wat antwoordde de hoofdexaminator op je klachten over het toch wel bijzonder onbehoorlijk gedrag van de examinator?

Ik kan het al raden:

Ze dronken een glas,
Ze pisten een plas,
En alles bleef zoals het was.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

De hoofdexaminator zei dat ik schriftelijk klacht kon neerleggen.
Ik heb dit voorlopig nog niet gedaan aangezien ik onder de indruk ben dat dit mss kwaad bloed zou kunnen opzetten bij de collega's van de examinator in kwestie en dus mijn kansen op slagen in de toekomst verkleinen.
(Ik zou ook mijn collega's verdedigen als deze werden aangevallen door iemand van buitenaf).

Verder vond ik dit ook de moeite niet aangezien ik akkoord ging met het feit dat ik gebuisd was. (Ik vond van mezelf dat de examinator me maar zenuwachtiger en zenuwachtiger maakte waardoor ik zeker niet als een vlotte en zekere bestuurder overkwam).
Alleen niet met het gedrag van de examinator..
gast2

Gebuisd

Bericht door gast2 »

Hallo,

Vanochtend ben ik gebuisd voor devolgende redenen:

1.Niet snel genoeg een kruispuntvrijmaken
2.Te traag rijden
3.Richtingsaanwijzers niet goed gebruiken

1.Wat ik vreemd vond is het feit dat de examinator in kwestie vond dat ik niet actief genoeg deelnam aan het verkeerd. Het was namelijk 7.20 s'ochtends met regen en weinig zichtbaarheid.
Mijn opinie is dat je dan extra veilig rijd, maar voor de dame achterin kon het allemaal niet snel genoeg gaan. Elke keer dat er een klein gat was in het verkeer op een voorrangsweg waar ik niet tussensprong kon je haar horen zuchten.
Dit vond ik al zeer raar aangezien ik dacht dat het de bedoeling was dat mensen op een voorrangsweg niet zouden moeten remmen voor mij, laat staan op een nat wegdek.
2. Hoort bij een , ik dacht dat je met slecht weer je snelheid moest aanpassen, en als je de volgende straat al moet afslaan je niet onnodig veel moet optrekken. (Lees 55 rijden op een baan waar je 70 mag gedurende een 100tal meters)
3. Richtingsaanwijzers niet goed gebruiken. De dame in kwestie beschuldigde mij ervan dat ik twijfelde over mijn richtingsaanwijzers. Dit komt omdat mijn richtingaanwijzer terug schiet als ik een bocht heb gepakt. Soms doet deze dit nogal snel, dit gebeurde dus en ik zette hem onmiddelijk terug aan. Als men dit twijfelen vindt...

OK, tot hiertoe zullen jullie mss denken dat de examinator gelijk had. Ik geef toe dat het bij een andere examinator ook gebuisd had geweest aangezien ze dezelfde criteria handteren.

Mijn echt beklag gaat namelijk over het gedrag van de examinator. Ze was om te beginnen al laat en gehaast. Verder weigerde ze om goeiedag te zeggen of zichtzelf voor te stellen. Ik kreeg ook de uitleg van het examen in snel tempo terwijl ze onder haar paraplu naar de auto stapte in een schijnbare slechte bui.

Op de parking zelf begon ze al te roepen rechts houden terwijl ik uitweek voor enkele mensen die op weg waren naar het examencentrum. Hierdoor wordt een mens nog zenuwachtiger dan hij al is.

Nadat ik een manouver te traag had uitgevoerd (keren in een straat, teveel voorrang verlenen) werd het examen vroegtijdig afgebroken...
Dit had ik al door, maar maakte er nog niet echt een probleem van aangezien dit nu eenmaal vaker gebeurd.
Doch op weg naar het examencentrum kon het weeral niet snel genoeg gaan. Ik moest voor het examencentrum parkeren maar ik kon niet direct zien of er een vrije parkeerplaats was door een dubbelgeparkeerde auto. Toen ik de vrij parkeerplaats voorbijreed werd ze nog kwader en eiste ze dat ik voor de deur van het examencentrum stopte om haar af te zetten. (Dus niet parkeren gewoon stilstaan achter geparkeerde auto's)

Nadat we gestopt waren stak ze een onbegrijpbare tirade af waaruit ik eigelijk alleen maar heb verstaand dat ik blijkbaar niet actief genoeg deelnam aan het verkeer. Toen ik wou informeren naar een bepaalde fout luisterde ze zelf niet en begon ze verder onsamenhangend te snauwen.

We zijn dus naar de hoofdexaminator gestapt. Deze man legde rustig uit waarom ik volgens mij gebuisd was. En ik heb hem ook gezegd dat ik dat aanvaard maar niet van deze examinator omdat:

1. Ze bekend staat om haar asociaal gedrag bij elke kennis van mij die examen heeft gedaan in dit examencentrum.(Hetzelfde verhaal over onbeleefd te beginnen snauwen dat ik hier doe had ik al gehoord over haar)
2. Ze extra druk legde op mij om minder veilig te rijden door het zuchten e.d
3.Ze van begin af aan al onbeleefd was en zeer kort, alsof ze tegen een hond bezig was die kunstjes moest doen. (VB. ze vroeg om de ruitenwisser vooraan te tonen, ik deed dit door het te tonen en de verschillende standen te doorlopen, maar ze begon al te roepen dat ik het gewoon maar moest tonen..)
4. Haar gedrag na het examen echt onbeleefd was en ze pertinent weigerde om duidelijk uit te leggen wat de echte fout was.

Dit alles om maar te zeggen, wees voorbereid om niet alleen op je rijvaardigheden getest te worden maar ook op je mentale weerbaarheid.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

een gast schreef: De hoofdexaminator zei dat ik schriftelijk klacht kon neerleggen.
Dat was misschien wat die man nodig had om dat mens te kunnen ontslaan.
Quote: Ik zou ook mijn collega's verdedigen als deze werden aangevallen door iemand van buitenaf
Dan heb je de juiste ingesteldheid om bij de Politie te gaan werken.

Voor mij is eerlijk zijn nog altijd belangrijker dan partij trekken voor iemand, louter omdat het een collega is.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Maak maar een schriftelijke klacht, zo'n personen horen geen examens meer af te nemen met zo'n ingesteldheid!

Als ik mijn examen ga doen en het is er ook zo ene, ik zet hem een half uur van het examencentrum af en hij kan zijn plan trekken...
Van zo'n mensen zou ik het echt helemaal krijgen
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

welke examencentrum was het?
georg

Bericht door georg »

ik vermoed in deurne
en ik denk dat ik ook al weet over wie je het hebt ...
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

georg schreef: ik vermoed in deurne
en ik denk dat ik ook al weet over wie je het hebt ...
Ik heb exact dezelfde persoon gehad. tegen mij begon ze in de auto letterlijk te brullen omdat het niet snel genoeg ging. ook heb ik tegen haar geroepen omdat ik ze kotsbeu was. niemand moet er tegen mij roepen en zeker geen omhoog gevallen examinatriceke. Enfin, morgen ga ik voor de tweede maal proberen.
SonOfGrey
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2006, 00:00

Bericht door SonOfGrey »

Als je in het begin van het examen ziet dat je die examinatrice hebt, heb je dan niet het recht die te weigeren en een andere te eisen?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb even telefonisch contact gehad met de hoofdexaminator te Deurne.
Eerste probleempje, er zijn daar meerdere vrouwelijke examinatrices en het is dus niet meteen duidelijk over wie er geschreven wordt.

De spelregel:
- De examinator kan niet kiezen welke leerling hij neemt en de leerling kan niet kiezen welke examinator hij neemt. Dit is bepaald in de voorschriften.

- Zijn er problemen mag een leerling altijd schriftelijk zich wenden tot de hoofdexaminator.

- Een leerling kan ook altijd schriftelijk klacht neerleggen bij de inspectie.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

SonOfGrey schreef: Als je in het begin van het examen ziet dat je die examinatrice hebt, heb je dan niet het recht die te weigeren en een andere te eisen?
Zover ik weet niet, je kunt in een rijschool wel een andere instructeur vragen maar en andere examinator daartegen niet.

Zoals reeds eerder vermeld kun je wel bij de hoofdexaminator je klacht gaan neerleggen moest het zijn dat je ten onrechte gebuisd wordt.
Ook over gedrag mag je een woordje gaan klappen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Zover ik weet niet, je kunt in een rijschool wel een andere instructeur vragen maar en andere examinator daartegen niet.
Je kunt natuurlijk niet vooraf een bepaalde examinator weigeren. Maar van zodra de examinator uit de bocht gaat, moet dat toch mogelijk zijn.

Stel dat een meisje examen aflegt, en de examinator legt al van bij het begin zijn hand op haar knie. Dan moet dat meisje het examen toch niet met die examinator afleggen, lijkt mij.

In dit geval is de examinator beginnen brullen. Met zo een onbeschoft wijf hoeft toch niemand examen af te leggen.
Gast

Bericht door Gast »

Op welke dag heb je je examen gedaan?
Is het zo dat als dit bijvoorbeeld op een donderdag was , je meer kans hebt om deze vrouw ook op een donderdag tegen te komen? Of hebben die onregelmatige dagen dat ze moeten werken?

(sorry voor de domme vraag, maar dan speel ik liever op safe)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:Op welke dag heb je je examen gedaan?
Is het zo dat als dit bijvoorbeeld op een donderdag was , je meer kans hebt om deze vrouw ook op een donderdag tegen te komen? Of hebben die onregelmatige dagen dat ze moeten werken?

(sorry voor de domme vraag, maar dan speel ik liever op safe)
Ik denk dat je het gene wat hier vrouw genoemd wordt :evil: alle dagen kunt tegenkomen :cry:
Ik zie niet zitten dat ze alleen maar donderdag's werkt en de rest van de week niet.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Neem de volgende keer iets mee om de tirade op te nemen (in de veronderstelling dat je dat wijf terughebt). De meeste mp3-spelers kunnen gebruikt worden als dictafoon. Het heeft weliswaar geen enkele juridische bewijskracht, maar ik denk dat het wel effect zal hebben als je het aan de hoofdexaminator laat horen.

Ik zou het in ieder geval niet pikken als iemand naar me begint te roepen. Die krijgt één waarschuwing en wordt daarna uit de auto gezet.
Plaats reactie