ondeelbare lading

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
JDK

ondeelbare lading

Bericht door JDK »

Beste
Op jullie site word dit vermeld: LES 10 - 'Lading en zitplaatsen'.
Als je een lading moet vervoeren, die langer is dan 1 meter en ondeelbaar of niet kan ineengeschoven of samengeplooid worden, dan mag die tot maximaal 3 meter buiten het koetswerk achteraan uitkomen, op voorwaarde dat je dit waarschuwingsbord achteraan de lading hangt.

Maar op de site van mijnrijbewijsb.flowsparks.com word vermeld dat een ondeelbare lading geen signalisatie nodig heeft en dit enkel zou zijn bij deelbare ladingen die verder uitsteken dan 1meter... Ik vind dit best verwarrend en zou graag het officiele juiste antwoord hierop weten. Net omdat die laatst vernoemde site moderner lijkt en dit misschien in het theoretisch centrum ook weer anders kan zijn centrum.

Een andere vraag is ivm verkeerdsbord F8 die aangeeft dat er een je een tunnel nadert die 500m of langer kan zijn. Nu is de vraag...Indien er onder dat bord een klein blauw rechthoekig bordje hangt met 150m opgeschreven en een peiltje naar boven... Geeft dit dan de afstand tot de tunnel aan of geeft dit de lengte van de tunnel aan? Op het theoretisch examen was namelijk zo een fout en meen me te herinneren dat ik hierin een fout begin.

Ik merk ook regelmatig op dat de antwoorden en hun formuleringen regelmatig verschillen tussen sites en het examencentrum...wat best voor verwarring kan zorgen. Een andere vraag was bv mag een bestuurder een passagier laten uitstappen op een bushalteplaats ... was dit nu sinds 1april 2023 veranderd of niet en welk antwoord word als het juiste beschouwd op deze examenvraag? Word er in het centrum ook al rekening gehouden dat je sinds 1 april wel een fietser mag voorbij rijden op een verhoogde inrichting? Want sommige foto's en manieren van vraagstellingen tijdens het examen lijken regelrecht uit de jaren 80 te komen net zoals de kwaliteit van de foto's... Het brengt je wat in sovjet sferen... en wanneer de bende van Nijvel of Haemers aan hun niet zo positieve carriere dachten te beginnen.

Alvast dank voor de tijd en Mvg
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: ondeelbare lading

Bericht door Stefan Peeters »

Een ondeelbare lading mag maximaal 3 meter achter het voertuig uitsteken.
Tot 1 meter zonder, tussen 1 en 3 meter met signalisatie (rood/wit bord).

Het bord dat een tunnel aankondigt en voorzien van een onderbord geeft de afstand tot de tunnel aan.
De lengte van de tunnel is meestal aangeduid bij het begin van de tunnel.

Iemand laten in- of uitstappen een bushalte is nog altijd toegestaan. Niet verwarren met een bus strook...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: ondeelbare lading

Bericht door GRO »

@JDK
Wij raden aan, als je via www.gratisrijbewijsonline.be studeert, geen andere sites te gebruiken. Volg je onze leermethode correct, dan is de slaagkans heel hoog.

Sinds 1 april mag je op een busSTROOK niet meer stoppen om iemand te laten uitstappen. Maar op een busHALTE op een gewone rijbaan mag het wel.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: ondeelbare lading

Bericht door Inazuma »

JDK schreef: 15 jul 2023, 13:47
Maar op de site van mijnrijbewijsb.flowsparks.com word vermeld dat een ondeelbare lading geen signalisatie nodig heeft en dit enkel zou zijn bij deelbare ladingen die verder uitsteken dan 1meter... Ik vind dit best verwarrend
Dat is een website ineengeflanst met veel belastingsgeld door de Vlaamse overheid zelf de grootste verkeersovertreder in België

Klachten naar daar graag ... maar ze zullen u er niet graag mee zien afkomen

Site stond van begin af aan vol fouten, ondanks of net door overheidsinitiatief, en ze werden niet gecorrigeerd ... intussen misschien wel, maar ik ben er al jaren niet meer gaan kijken, en ik raad iedereen hetzelfde aan !

Een andere vraag is ivm verkeerdsbord F8 die aangeeft dat er een je een tunnel nadert die 500m of langer kan zijn. Nu is de vraag...Indien er onder dat bord een klein blauw rechthoekig bordje hangt met 150m opgeschreven en een peiltje naar boven... Geeft dit dan de afstand tot de tunnel aan of geeft dit de lengte van de tunnel aan? Op het theoretisch examen was namelijk zo een fout en meen me te herinneren dat ik hierin een fout begin.
De lengte van de tunnel

F8. Tunnel.
Tunnel met een lengte van meer dan 500 meter.
Op onderborden wordt de lengte van de tunnel en eventueel zijn naam aangeduid.


Want sommige foto's en manieren van vraagstellingen tijdens het examen lijken regelrecht uit de jaren 80 te komen net zoals de kwaliteit van de foto's...
Zou me niks verwonderen

Sindsdien zijn er zoveel borden bijgezet, dat je amper nog een simpele foto kan nemen die echt bruikbaar is om een vraag over te stellen ... of zonder dat er inbreuken bij op de foto staan
Plaats reactie