Uitzonderlijke situatie oranje knipperlicht - Deurne

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
cogi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2015, 11:36

Uitzonderlijke situatie oranje knipperlicht - Deurne

Bericht door cogi »

Hallo,

ik heb een zeer specifieke vraag.
Momenteel is de verbinding tussen de Ter Heydelaan en de Alfons Schneiderlaan afgesloten door werken.
Als je dan van de Ter Heydelaan komt (rijdend in de richting voor straten zoals Gallifortlei, Confortalei e.d.) en aan de lichten met de Alfons Schneiderlaan komt, dan heb je de volgende situatie:

1) Rijstrook voor links af te slaan is bezet door voertuigen wegenwerken
2) Verkeerslichten aan het kruispunt werken zoals normaal
3) Vlak voor het verkeerslicht is een enkelvoudig knipperend oranje licht geplaatst.

Mijn instinct zei me daar af te gaan enkel op het knipperende oranje licht (met de nodige voorzichtigheid) maar ben hierover beginnen twijfelen.
Als je hier namelijk (desondanks het oranje licht) door het rood zou rijden breng je jezelf en de anderen in gevaar volgens mij.
Dit omdat de straat van rechts dan groen heeft + over het kruispunt hebben voetgangers dan ook groen.

Moet je hier toch enkel naar het oranje licht luisteren en EXTRA voorzichtig zijn of wat is hier de correcte aanpak?
Ik vind het hier vooral verwarrend omdat het gewone 3 kleurig verkeerslicht nog werkt.
Normaal als je van oranje lichten spreekt (knipperend) is dit ofwel eentje in het midden ofwel eentje ter vervanging van het groen licht, waar bij beide situaties dan de gewone voorrangsregels tellen (al dan niet met of zonder verkeersborden).
Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Uitzonderlijke situatie oranje knipperlicht - Deurne

Bericht door Inazuma »

als de driekleurige verkeerslichten werken, MOET je die volgen !
cogi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2015, 11:36

Re: Uitzonderlijke situatie oranje knipperlicht - Deurne

Bericht door cogi »

OK, erg bedankt!

Het oranje knipperende licht zal hier waarschijnlijk dan als waarschuwingslicht dienen.
Ze zouden dat beter op een ruime afstand van het verkeerslicht moeten plaatsen en niet vlak ervoor.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Uitzonderlijke situatie oranje knipperlicht - Deurne

Bericht door Inazuma »

meer dan waarschijnlijk is het een kemel van de wegbeheerder / aannemer / signalisatiebedrijf ...
Plaats reactie