Rem techniek
Geplaatst: 07 feb 2015, 13:42
Ik ben aan't leren rijden momenteel, maar khoor vanalle dingen ivm remtechniek.
Techniek 1:
Als ge in 4e rijdt en ge moet stoppen.
Dan ontkoppelt ge, versnelling in neutraal en afremmen.
Techniek 2:
Als ge in 4e rijdt en ge moet stoppen.
Dan remde lichtjes, ga je naar 3e versnelling en dan ontkoppelingspedaal terug loslaten , weer lichtjes remmen en naar 2e enzovoort tot ge stilstaat
Wat is nu de goeie techniek?
Techniek 2 lijkt mij ideaal, als ge over lange afstand moet afremmen.
Maar binnen de BK is da toch bijna onmogelijk? Gebt toch bijna nooit genoeg tijd om altijd terug te schakelen voordat ge gaat stoppen.
Bij kort stoppen doet ge natuurlijk 't eerste, maar waarom doet ge dat dan ook niet als ge stopt over lange afstand?
Ze zeiden ook da als ge techniek 1 toepast, ge rapper gaat beginnen slippen etc?
Wat is er nu eigenlijk juist, want 'k weet het niet meer kunnen jullie er meer informatie over geven?
MVG
Techniek 1:
Als ge in 4e rijdt en ge moet stoppen.
Dan ontkoppelt ge, versnelling in neutraal en afremmen.
Techniek 2:
Als ge in 4e rijdt en ge moet stoppen.
Dan remde lichtjes, ga je naar 3e versnelling en dan ontkoppelingspedaal terug loslaten , weer lichtjes remmen en naar 2e enzovoort tot ge stilstaat
Wat is nu de goeie techniek?
Techniek 2 lijkt mij ideaal, als ge over lange afstand moet afremmen.
Maar binnen de BK is da toch bijna onmogelijk? Gebt toch bijna nooit genoeg tijd om altijd terug te schakelen voordat ge gaat stoppen.
Bij kort stoppen doet ge natuurlijk 't eerste, maar waarom doet ge dat dan ook niet als ge stopt over lange afstand?
Ze zeiden ook da als ge techniek 1 toepast, ge rapper gaat beginnen slippen etc?
Wat is er nu eigenlijk juist, want 'k weet het niet meer kunnen jullie er meer informatie over geven?
MVG