Ontkoppelen_contradictie
Geplaatst: 18 nov 2014, 21:45
Ontkoppelen in de bocht wordt afgeraden omwille van het verlies van controle in de bocht.
De reden die hiervoor wordt aangegeven is het voortrijden op stationair toerental, wat de controle moeilijker maakt.
Maar nu vind ik in het theorieboek(Flor Koninckx) deze zin (pagina 118) in de sporen bij spoorvorming in de wegen gaat een auto al bij betrekkelijk lage snelheid schommelen of zweven. Als je een rijstrook met spoorvorming wil verlaten, vertraag dan eerst en ontkoppel.
Nu is mijn vraag: waarom ontkoppelen? Verlies je dan niet meer controle?
Alvast bedankt!
De reden die hiervoor wordt aangegeven is het voortrijden op stationair toerental, wat de controle moeilijker maakt.
Maar nu vind ik in het theorieboek(Flor Koninckx) deze zin (pagina 118) in de sporen bij spoorvorming in de wegen gaat een auto al bij betrekkelijk lage snelheid schommelen of zweven. Als je een rijstrook met spoorvorming wil verlaten, vertraag dan eerst en ontkoppel.
Nu is mijn vraag: waarom ontkoppelen? Verlies je dan niet meer controle?
Alvast bedankt!