boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

kirasaku.lora schreef: 18 nov 2023, 11:10 Ik ben op 3 oktober aangehouden met een passagier die ik niet mocht meenemen met mijn voorlopig rijbewijs. Ik vroeg mij af of u een idee heeft wanneer ik de PV of de uitnodiging voor politierechtbank ontvang? Het is nu al meer dan een maand geleden en ik heb nog steeds niets ontvangen.
Nog zelfs geen PV ontvangen :?:
Da's wel redelijk gek na 1,5 maand ...

Heb je je E-box (Je "mailbox" van de overheid) recent al eens nagekeken :?:


In het algemeen mag je rekenen dat hoe langer het duurt voor je iets hoort, hoe slechter dat is ...

... tot het overgaat in er nooit meer iets van horen.

Alleen weet je nooit wat het gaat worden bij stilte vanuit de overheid.
kirasaku.lora
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2023, 11:07

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door kirasaku.lora »

Ook in mijn E-box heb ik niks ontvangen. Waarom zou het juist slechter kunnen zijn als het langer duurt?

Ik vind die stilte ook bizar want bij boetes zijn ze er normaal sneller bij. 🙂 Moet wel zeggen dat de politieagenten begripvol waren om de reden waarom ik iemand bij had. Maar dan nog...
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

kirasaku.lora schreef: 18 nov 2023, 14:41 Waarom zou het juist slechter kunnen zijn als het langer duurt?
Zoals je zegt: om enkel maar te ontvangen zijn ze sneller ...
Hoe langer het duurt voor je wat hoort (lees voor je een overschrijvingsformulier ontvangt) hoe groter de kans op dagvaarding.


BTW: NOOIT achter PV gaan informeren bij politie ...
Als het daar uit hun gedacht gegaan is, is dat enkel voordeel voor jou
Abder5464

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Abder5464 »

Hi heb een vraag, dus ik was aan het rijden met een rijbewijs M36 zonder begeleider en met 1 minderjarige passagier en zonder L teken en heb vandaag na 1,5 maand de afschrift van pv gekregen en wou vragen wat ik kan verwachten wat er nu zal gebeuren want er staat online een celstraf van 8 dagen tot 2 jaar of een boete van 1,6k tot 16k. Behoooorlijke bedragen wel en wou vragen wat ik nu kan verwavhten.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Abder5464 schreef: 15 jan 2024, 20:58 Hi heb een vraag, dus ik was aan het rijden met een rijbewijs M36 zonder begeleider en met 1 minderjarige passagier en zonder L teken en heb vandaag na 1,5 maand de afschrift van pv gekregen en wou vragen wat ik kan verwachten wat er nu zal gebeuren want er staat online een celstraf van 8 dagen tot 2 jaar of een boete van 1,6k tot 16k. Behoooorlijke bedragen wel en wou vragen wat ik nu kan verwavhten.
De mogelijke straffen staan eerder in deze draad
viewtopic.php?p=118310#p118310

Alleen de bijkomende kosten zijn wat veranderd sindsdien, ongeveer een 350€ bij veroordeling
Bovenop de boete


Helaas wordt je bij deze inbreuk zelfs niet meer standaard gedagvaard voor de politierechtbank.
Hangt af van parket
Ondertussen worden hier ook minnelijke schikkingen voor gegeven
Die betaal je best meteen als er een binnen komt


En neen, er is geen celstraf voorzien voor deze inbreuken
Er is wettelijk zelfs geen rijverbod mogelijk ...
Plaats reactie