Hoi,
Ik doe binnenkort voor de tweede keer mijn praktijk.
IK had terecht een onvoldoende de vorige keer.
Mijn grote angst is goed rijden en buizen.( liever zelf weten en gebuisd zijn) dan dit.
Had ook heel veel last van zenuwen.
Fouten waren : te vlot rotonde opgereden
zone 30 gemist
paar keer voorang van rechts gemist
f 50 bis ofzoiets
enz.
Tips aub
tilt slaan
-
- Medewerker
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
- Locatie: Mol
Re: tilt slaan
In het GRO-praktijkboek staan enkele praktische en goede tips om je zenuwen te beheersen.zenuwpees schreef:Hoi,
Ik doe binnenkort voor de tweede keer mijn praktijk.
IK had terecht een onvoldoende de vorige keer.
Mijn grote angst is goed rijden en buizen.( liever zelf weten en gebuisd zijn) dan dit.
Had ook heel veel last van zenuwen.
Fouten waren : te vlot rotonde opgereden
zone 30 gemist
paar keer voorang van rechts gemist
f 50 bis ofzoiets
enz.
Tips aub
Hoewel het me allemaal fouten lijken waar je zelf ook makkelijk iets aan kan doen...
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: tilt slaan
F50bis:zenuwpees schreef:f 50 bis ofzoiets
Bij het veranderen van richting, rekening houden met bvb een fietser die rechtdoor wil. Kan ook op een plaats zijn geweest, waar dit verkeersbord niet staat.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: tilt slaan
Zorgen dat je zeker voorrang verleent aan wie op de rotonde rijdt !zenuwpees schreef:Ik doe binnenkort voor de tweede keer mijn praktijk.
IK had terecht een onvoldoende de vorige keer.
Mijn grote angst is goed rijden en buizen.( liever zelf weten en gebuisd zijn) dan dit.
Had ook heel veel last van zenuwen.
Fouten waren : te vlot rotonde opgereden
Je miste precies dan wel wat ...zone 30 gemist
paar keer voorang van rechts gemist
f 50 bis ofzoiets
Een indicatie dat je sneller reed dan je toen kon verwerken.
Is dat gebeterd intussen door meer te oefenen ?
Het kan helpen dat je elke verandering in toegelaten snelheid, en elke voorrangssituatie luidop uitspreekt, zodat je begeleider wéét wat je opmerkt, wat niet, en wat je prioritair bekijkt.
Geloof me vrij, een bijrijder tijdens een rally is er niets tegen ...
F50bis :
Deze vermelding wordt ook aangeduid als je onvoldoende uitkijkt voor fietsers bij het afslaan - zelfs al staat dat bord er niet.
Kalmer zijn.
Kalmer rijden.
Beter uitkijken.
Zen