Vraag 2863 (Stopafstand)

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Nelevv

Vraag 2863 (Stopafstand)

Bericht door Nelevv »

Hoeveel bedraagt de stopafstand bij droog weer als je met je auto 90 km/uur rijdt?

Volgens de site is dit 67,5 meter. Dit klopt volgens de formule op de site. Maar de formule in het boek is 90 / 10 x 9 = 81 meter bij een droog wegdek en 81 + 9 (90 dus) meter bij een nat wegdek. Welke formule klopt het beste? Of heb ik iets fout gelezen of geleerd?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 2863

Bericht door GRO »

Maar de formule in het boek is
Dat hangt ervan af welk boek je hebt. Overal vind je wat anders.

Als jij later als jij rijdt, of tijdens je praktijkexamen steeds een rekenmachientje bij hebt en telkens als je moet stoppen vlug wat gaat rekenen, mag je dat zo leren. Maar vraag eens aan je ouders hoe vaak zij al zitten rekenen hebben in de auto ... Nooit.
Met de uitleg op onze site kom je er perfect en kan je ook alle examenvragen oplossen.

Om al dat soort verwarringen te voorkomen geven wij jongeren altijd het advise om GEEN andere handboeken of sites te gebruiken en enkel via onze site te leren.

STOPAFSTAND (klik)
Nelevv

Re: Vraag 2863 (Stopafstand)

Bericht door Nelevv »

Uiteraard ga ik niet zo rekenen wanneer ik in een auto zit. Maar in de theorie-oefenexamens op jullie site zitten ook zo'n vragen tussen, eveneens als in de oefenexamens in het boek dat ik heb (ik weet niet vanbuiten het welke, dat van de vab als die een eigen boek hebben). En ik vroeg me dan af, als deze vraag straks op mijn theorie examen gevraagd wordt, welk antwoord ik moet geven. Want die kans zit er wel in.
En ik ben er van overtuigd dat je een veel breder inzicht kan krijgen door zowel uit een boek te leren als op de site oefeningen te maken. Het antwoord dat je aanraadt ENKEL van de site te leren vind ik dus ongepast. Dit is een goede site met zeer veel informatie, dat is zeker. Maar door het feit dat er andere informatie staat dan in boeken (bij verscheidene dingen) is het zeker leerrijk om ook andere leermethodes dan deze site te gebruiken om zo zeker genoeg te weten om voor de rest van je leven te onthouden.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 2863 (Stopafstand)

Bericht door GRO »

Wees gerust, tijdens het examen ga je geen exact getal moeten geven als men de stopafstand vraagt, want er zijn tal van verschillende formules met andere uitkomsten.

Maar men zou bijvoorbeeld kunnen vragen: Als je 120 km/uur rijdt, dan is de stopafstand:
A/ meer dan 60 meter
B/ minder dan 60 meter

(Of vragen in die aard)

Vandaar dat ik schreef dat als je onze pagina over de stopafstand goed leest, je alle examenvragen kunt oplossen.
Het antwoord dat je aanraadt ENKEL van de site te leren vind ik dus ongepast.
Dat is niet afkeurend bedoeld tov andere boeken of sites. Bijv. Wees Wegwijs heeft ook een boek dat ik heb geschreven. Maar wij hebben hier een speciale leermethode waarin stap voor stap zaken worden uitgelegd, herhaald ingeoefend en weer iets wordt toegevoegd. Als men via verschillende methodes leert, dan mist onze methode een beetje zijn doelkracht.

In ieder geval veel succes met je examen.
Plaats reactie