Graag jullie advies.
-Ik leer rijden met vrije begeleiding. (mijn vader)
Bij het aanrijden naar een rood verkeerslicht toe:
Vader zegt:
Terugschakelen van 4 naar 3..2 en alzo te remmen op de motor.
Vriend zegt dan weer:
Gaspedaal los ...uitrijden... bijremmen(pedaal)...bijna stil, koppeling indrukken en stoppen !
Ik weet het nu even niet meer
Juiste remtechniek
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Juiste remtechniek
Beiden zijn goed. Het hangt er ook wat vanaf hoeveel tijd je hebt om terug te schakelen.
Heb je veel tijd en ruimte kun je enkel op de motor remmen door terug te schakelen.
Heb je minder tijd en ruimte begin je met de rem en indien mogelijk schakel je terug.
Heb je heel weinig tijd en ruimte rem je simpel en druk je het ontkoppelingspedaal pas in wanneer de motor in de laagste toerentallen ( -1.000 t/m) komt.
Klik ook eens >>> hier (zie: remmen, de juiste techniek en terugschakelen)
Heb je veel tijd en ruimte kun je enkel op de motor remmen door terug te schakelen.
Heb je minder tijd en ruimte begin je met de rem en indien mogelijk schakel je terug.
Heb je heel weinig tijd en ruimte rem je simpel en druk je het ontkoppelingspedaal pas in wanneer de motor in de laagste toerentallen ( -1.000 t/m) komt.
Klik ook eens >>> hier (zie: remmen, de juiste techniek en terugschakelen)
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Juiste remtechniek
hb en vraag hierop.....stel je rijd 70 kmp... in de verte word ht groene licht rood...ben ik verplicht tijdens ht vertragen te schakelen van 4 naar 3 de ...of mag ik bv... schakelen als ik volledig stil sta va,n 4 de direkt naar 1 ste terug zetten of moet ht trap gewijs ..ander vb...ik rijd 50 kmp bebouwde kom....ik vrertraag en schakel enkel bij volledige stilstand van 3 direkt naar 1 ste niet trapgewijs afbouwen dus mag dat ook ... groetende rijprof schreef:Beiden zijn goed. Het hangt er ook wat vanaf hoeveel tijd je hebt om terug te schakelen.
Heb je veel tijd en ruimte kun je enkel op de motor remmen door terug te schakelen.
Heb je minder tijd en ruimte begin je met de rem en indien mogelijk schakel je terug.
Heb je heel weinig tijd en ruimte rem je simpel en druk je het ontkoppelingspedaal pas in wanneer de motor in de laagste toerentallen ( -1.000 t/m) komt.
Klik ook eens >>> hier (zie: remmen, de juiste techniek en terugschakelen)
Re: Juiste remtechniek
Kan jij nu echt geen zin fatsoenlijk schrijven? Steeds (...), steeds afkortingen, steeds onleesbaar.
Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
Het remmen en schakelen staat ook uitvoerig beschreven in ons praktijkboek.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.ben ik verplicht tijdens ht vertragen te schakelen van 4 naar 3 de ...
Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
Het remmen en schakelen staat ook uitvoerig beschreven in ons praktijkboek.
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER
Re: Juiste remtechniek
]storm schreef:Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Trouwens je opmerking hier naar een forumlid is erg erg kwetsend, ooit gehoord van dyslexie.
jouw schrijven is anders niet veel beter .... Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 2de... te schakelen!
Re: Juiste remtechniek
Dat ging dus over de warrige berichten van "storm" ...Marliesje schreef:]storm schreef:Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Re: Juiste remtechniek
Idd mijn fout hoor . en dus niet van GRO.Inazuma schreef:Dat ging dus over de warrige berichten van "storm" ...Marliesje schreef:]storm schreef:Neen, je niet verplicht van 5de naar 4de naar 3de naar 2de ... te schakelen. Dat is voor niets nodig.Die vraag is hier trouwens als vaak gesteld en al vaak beantwoord.
Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Re: Juiste remtechniek
Sorry voor het misverstand. Zoals Inazuma reeds schreef, zinspeelde ik helemaal niet op jouw posting.Marliesje schreef:Sorry GRO ....Ik zal nog eens een vraag stellen !!!
Re: Juiste remtechniek
OK, beste moderators van dit forum bedankt om steeds deskundig advies te willen verlenen.
Ik was hier ook wel even te snel geirriteerd.
Succes.
Ik was hier ook wel even te snel geirriteerd.
Succes.