vraagje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
wibke

vraagje

Bericht door wibke »

hallo ik heb een vraagje,
in de theorie staat bij bord c43: Vanaf het bord tot het volgende kruispunt verboden voor VOERTUIGEN met een M.T.M. van meer dan 3,5 ton met een hogere snelheid te rijden dan de aangegeven snelheid.

Dus zowel voor voertuigen die ZAKEN vervoeren als PERSONEN

Dus dat wil zeggen dat jezelf als bestuurder van een personenwagen van minder dan 3.5 ton werk sneller mag rijden of begrijp ik het verkeerd?

en bij bord c48 hetzelfde mag ik dan als bestuurder van personenwagen van minder dan 3.5 ton wel cruise control gebruiken?

alvast bedankt
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraagje

Bericht door GRO »

Wil je effe schrijven op welk hoofdstuk van de site je bezig bent.
Deel... onderdeel.
Dat is voor ons makkelijker om te volgen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door de rijprof »

C43 Afbeelding C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
- De vermelding "km" op het verkeersbord is facultatief.
- Wanneer op een onderbord een bepaalde massa is aangeduid, is het verbod slechts van toepassing op voertuigen waarvan de maximale toegelaten massa hoger is dan de aangeduide.
Is een snelheidsbeperking die voor alle bestuurders geldt, tenzij er een onderbord is.
C48 Afbeelding. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod de cruise control of kruissnelheidsregelaar te gebruiken.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de maximale toegelaten massa hoger is dan de aangeduide massa.
Geldt voor alle bestuurders, tenzij er een onderbord is.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie