Praktijk brommer B met snelle brommer

Vraag hier tips en hulp van anderen.
wobotje
Berichten: 435
Lid geworden op: 27 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Praktijk brommer B met snelle brommer

Bericht door wobotje »

Concept schreef: De brommer is helemaal in orde, maar rijd wel te snel, ergens 70 km/h
Als je brommer 70 km/h haalt, dan is hij alvast niet in orde.
Concept schreef: En ik had graag op de dag dat ik mijn praktijk voor brommer afleg in moorsele, ook meteen daarna mijn theorie voor auto afgelegd, kan dit?
Ik veronderstel dat dit geen probleem is.
Theorie-examens kan je immers zonder afspraak afleggen.
Concept

Re: Praktijk brommer B met snelle brommer

Bericht door Concept »

wobotje schreef: Als je brommer 70 km/h haalt, dan is hij alvast niet in orde.
Da wist ik al Maar ik vroeg me af of ze alle brommers eerst controleren alvorens je ermee mag praktijk examen afleggen?
Ze controleren de papieren wel, dat weet ik, maar de brommer zelf op snelheid en dergelijke?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Bij mijn weten controleren ze dat niet echt maar iemand die een beetje ervaring heeft met die dingen zal dat wel snel doorhebben

En dan zal het je beste dag niet zijn neem ik aan want je gaat met een moterfiets je examen afleggen voor het rijbewijs A3 met als resultaat gegarandeerd gebuist en gekend bij je volgende examens.

Vergeet niet dat dit een zware overtreding is.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

In Asse is er allesinds geen controle.
Klasgenoot ging er vorig jaar met een Yamaha Aerox met mooie setup zijn examen afleggen. Haalde gemakkelijk de 100km/h.
Natuurlijk bij de proef waar je traag moet rijden over een bepaalde afstand kreeg hij het moeilijk. Hij draaide zijn gas wat ver open en was al 10 meter verder...

Gebuisd dus...


Rij met een opgevoerde brommer eens iemand aan, de verzekering zal het hoogstwaarschijnlijk NIET dekken. Gevolg: jij kan héél u leven kunnen werken voor de schadevergoeding van de gehandicate/... persoon.

Denk 2x na voor je met een opgevoerde brommer de baan op komt.

Geef dan 3x zoveel uit aan een mooie setup en ga er enkel mee naar LEGALE sprints... Zal je dubbel zoveel plezier aan beleven.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Vergeet niet dat dit een zware overtreding is.
Het houdt een hele reeks overtredingen in tegen diverse wetgevingen.

Maar ja, een gebrek aan kennis of vaardigheden kunnen we verhelpen, doch tegen dwaasheid en roekeloosheid is geen kruid gewassen.
Concept

Praktijk brommer B met snelle brommer

Bericht door Concept »

Hallo!

Ik ga binnenkort een afspraak maken voor mijn praktijk examen voor rijbewijs A3 voor bromfiets.
De brommer is helemaal in orde, maar rijd wel te snel, ergens 70 km/h
Nu vraag ik me af of ze die brommers controleren op snelheid vóór je je examen aflegt?
En ik had graag op de dag dat ik mijn praktijk voor brommer afleg in moorsele, ook meteen daarna mijn theorie voor auto afgelegd, kan dit?

Groeten!
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Weer een van de ontelbare roekeloze bromfietsbestuurders...
Bij mijn weten zullen ze wel vrij snel door hebben dat die brommer is opgevoerd, dit zullen ze misschien al gewoon weten door hem te bekijken (o.a. racing onderdelen)

Ik ben geen admin hier of een rij-instructeur maar wil toch graag laten weten dat ik dit ten strengste afraad. Zowel je examen ermee afleggen als ermee rijden. Meisje van bij mij op school heeft onlangs nog een ongeluk gehad met haar opgevoerde MBK Booster, heeft haar studies moeten opgeven door de permanente hersenschade die ze opliep. Denk alsjeblieft gewoon even kritisch na wat de gevolgen zijn...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Ik ben geen admin hier of een rij-instructeur maar wil toch graag laten weten dat ik dit ten strengste afraad. Zowel je examen ermee afleggen als ermee rijden.
Zeer verstandig antwoord.

Trouwens een &quotbromfiets&quot die 70 km/uur rijdt, wordt beschouwd als een motorfiets.

Rijbewijs A3 moet je afleggen met een echte bromfiets.
Plaats reactie