parkeren/stilstaan op rijbaan?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
lizz

parkeren/stilstaan op rijbaan?

Bericht door lizz »

hey, bij het onderdeel 'parkeren en stilstaan verboden' staat: parkeren en stilstaan is verboden op de rijbaan en berm, maar dis is toch in tegenspraak met wat voordien gezegd werd? Wanneer mag je juist parkeren/stilstaan op de rijbaan?
xxx
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Een beetje concreter aub.

Wat zou volgens jou met wat in tegenspraak zijn.
Quote: Wanneer mag je juist parkeren/stilstaan op de rijbaan?
Ik kan nu toch moeilijk die hele pagina van se site hier gaan overtypen hé.
Marco_r

Bericht door Marco_r »

dat gedeelte krijg ik ook maar niet in mijn hoofd. kun je aub heel ff in kort uitleggen hoe dat zit?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Gewoon even nadenken wat de gevolgen zijn, dan is het al een stukje gemakkelijker.
Ik ga jullie 2 voorbeelden geven.

Ik mag niet parkeren op de rijbaan onder een brug, wel op de berm.
Even nadenken waarom
Als ik wel op de rijbaan onder een brug ga parkeren sta ik in de schaduw op de rijbaan en ben ik dus slecht zichtbaar met kans op een aanrijding.
Ga ik op de berm staan ben ik nog altijd niet goed zichtbaar maar de kans op een aanrijding is minder omdat ik op de berm sta en het verkeer op de rijbaan rijdt.

In een bocht is dat net hetzelfde want als ik daar op de rijbaan parkeer moeten de anderen mij voorbijsteken terwijl het zicht niet goed is, als ik in een bocht op de berm ga parkeren is het zicht nog niet al te best maar men hoeft mij ook niet voorbij te steken.

Dus in de meeste gevallen heeft het met zichtbaarheid te maken en zoals ik al zei bekijk eerst een de gevolgen en je zult zien dat het niet zo moeilijk is.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie