Fout (niet waar - mod.)

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Nirvana4622

Fout (niet waar - mod.)

Bericht door Nirvana4622 »

Er staat een fout in het theoriestuk over Parkeren en Stilstaan: Parkeren verboden Stilstaan mag: Onderdeel 10 C.
Jullie gebruiken de termen rijbaan en rijstrook door mekaar! Bij mijn weten is de rijbaan nog altijd het volledige onderdeel van de openbare weg waarop auto's rijden en een rijstrook een deel van de rijbaan gescheiden door een volledige of onderbroken witte lijn.
Dit werkt zeer verwarrend en is foutief gebruikt in de theorie.
Gegroet
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Fout

Bericht door bert.covens »

Geen fout. En de uitleg staat er zelfs nog bij ook:
Er bestaan wel degelijk openbare wegen met 3 rijbanen (denk maar aan de Leien in Antwerpen of een deel van de Middelheimlaan die ook drie rijbanen heeft). Als je wilt parkeren, moet je dus de 'zijweg' nemen. De middelste rijbaan dient enkel voor 'doorgaand' verkeer.
Ik haal er meteen de juiste wettekst nog even bij, voor 't geval je ons niet moest geloven:

Artikel 25. Parkeerverbod

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

12° op de middelste rijbaan van een openbare weg met drie rijbanen;



:arrow: Op de afbeelding zie je dus drie rijbanen, waarvan enkel de middenste rijbaan onderverdeeld is in rijstroken.

Afbeelding


Nirvana4622 schreef:Dit werkt zeer verwarrend en is foutief gebruikt in de theorie.Gegroet
Toch niet, dus.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12767
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Fout (niet waar - mod.)

Bericht door GRO »

Jullie gebruiken de termen rijbaan en rijstrook door mekaar!
Wij gebruiken de termen zoals het hoort. Maar jij leest maar halfhalf heb ik de indruk.
Plaats reactie