begeleider rijbewijs b!!!!!

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
lady

begeleider rijbewijs b!!!!!

Bericht door lady »

ik heb een vraagje ik heb mijn theorie gehaald en k wil nu mijn voorlopige rijbewijs 36md aanvragen, maar er is iemand die mij zou willen begeleiden zij heeft pas 5 jaar een belgische rijbewijs maar al 20 jaar een marokkaanse rijbewijs? denken jullie dat zij word aanvaard???
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: begeleider rijbewijs b!!!!!

Bericht door Wouter »

Neen. Je begeleider moet minstens 8 jaar een geldig rijbewijs B hebben.

Artikel 3
De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :
a) ...
b) hij moet sedert ten minste 8 jaar houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een Belgisch of Europees rijbewijs geldig om het voertuig te besturen aan boord waarvan hij de kandidaat vergezelt.
...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: begeleider rijbewijs b!!!!!

Bericht door Gast »

Wouter schreef:Neen. Je begeleider moet minstens 8 jaar een geldig rijbewijs B hebben.

Artikel 3
De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :
a) ...
b) hij moet sedert ten minste 8 jaar houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een Belgisch of Europees rijbewijs geldig om het voertuig te besturen aan boord waarvan hij de kandidaat vergezelt.
...
Dank je wel voor je reactie!
Ik was daar al bang voor dan maar optie 2!!
En even nog een vraagje moet een begeleider mee naar de gemeente als ik mijn voorlopige rijbewijs ga aanvragen??
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: begeleider rijbewijs b!!!!!

Bericht door Wouter »

Nee. Het is voor voorlopig rijbewijs B trouwens niet verplicht een vaste begeleider te hebben. Iedereen die voldoet aan de voorwaarden mag jou begeleiden.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie