maximale snelheid

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Aurélie

maximale snelheid

Bericht door Aurélie »

Hallo !

Ik leer mijn zon te drijven en ik heb een vraag : is er een maximale snelheid over de snelweg ? Bijvoorbeld, als de maximale snelheid is normaal 120km/uur, mijn zon moet 110km/uur doen ?
Bedankt voor uw antwoord.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: maximale snelheid

Bericht door Benny Stinkens »

Bedoel je misschien de minimum snelheid :?:
Op een autosnelweg is de minimum snelheid 70 km/u en de maximum snelheid 120 km/u
Let wet op, als het spiegelglad is of mistig (of nog ander toestanden) is het niet verantwoord om dan nog minstens 70 km/u te rijden.
Meer nog het is dan zelfs verboden :!:

Wil je alles over snelheid weten klik dan op deze link:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet.htm
En kijk het hoofdstuk "snelheid" eens goed na :idea:
Indien je dan nog vragen hebt, mag je ze hier stellen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Re: maximale snelheid

Bericht door Jesse »

Aurélie schreef:Hallo !

Ik leer mijn zon te drijven en ik heb een vraag : is er een maximale snelheid over de snelweg ? Bijvoorbeld, als de maximale snelheid is normaal 120km/uur, mijn zon moet 110km/uur doen ?
Bedankt voor uw antwoord.
Beste,

Neen, met een voorlopig rijbewijs moet je zoon zich aan net de zelfde snelheidsbeperkingen houden. Hij mag dus ook op álle wegen rijden.
Je kan tal van tips vinden in het Praktijkboek. Ga naar gratisrijbewijsonline.be => PRAKTIJK => PRAKTIJKBOEK.

Groeten,
Jesse
Niemand houdt van files, maar toch staat iedereen er voor in de rij (!)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: maximale snelheid

Bericht door Wouter »

In Frankrijk is het zo dat bestuurders die nog geen 2 jaar hun rijbewijs hebben maar 110km/u op de autosnelweg mogen rijden (in plaats van 130 zoals de rest)

Hier in België zijn er echter GEEN verschillende snelheidsbeperkingen voor beginnende bestuurders. 120 voor je zoon dus, zoals voor iedereen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie