vraaje ivm verlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
wimmel

vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door wimmel »

beste,


Ik heb mijn theori in 2008 april behaald. heb hierna dadelijk een 3maanden rijbewijs aangevraagd. Deze heb ik laten vervallen door omstandigheden en wou het gaan laten verlengen (9maanden rijbewijs) Nu door medische reden en zeer druk bezet met het werk ben ik er niet toegekomen mn rijbewijs van 3 maanden binnen te brengen moest al december 2009 gebeurt zijn.

Nu ben terug aan de betere hand en kan mn rijbewijs terug binnen brengen kan ik mn rijbewijs nog laten verlengen ???? of is dit een probleem ...


bedankt
Evi
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011, 15:28

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door Evi »

'k denk dat je dat kan als je attest van je theorie nog geldig is. Zolang dat geldig is ga je dat nog wel kunnen inwisselen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

Het rijbewijs "3 maanden" en "9 maanden" bestaat niet meer.
Men heeft nu een rijbewijs "18 maanden" en "36 maanden"
Je kan best op onze theoriepagina's dit allemaal eens goed doornemen. :idea:

Je zult hoe dan ook terug opnieuw moeten beginnen want je theorie was maar geldig tot april 2011

Ik wens je veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door GRO »

of is dit een probleem ...
Je zult terug vanaf zero moeten beginnen: theorie leren, examen etc..

Download ook ons praktijkboek. Alles staat daar in detail uitgelegd.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (info)
wimmel

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door wimmel »

idd moet alles opnieuw doen ... nu alles maar in 1 keer doen theori afleegen en dadleijkafspraak maken voor praktijk een maandje later ofzo ....

Maar wat ik nog wou weten de vorige keer met mijn theorie heb ik dit ook gewoon via deze site geleerd en beetje extra zakens uit het boekje van Flor geleerd was zonder problemen (4 kleine foutjes ) over.


Nu is het examen van deze tijd veranderd ? of is de moeilijkheidsgraad hoger geworden ? dacht dat het toen 40 vragen waren .

Bedankt alvast .
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door Wouter »

wimmel schreef:dadleijkafspraak maken voor praktijk een maandje later ofzo ....
Je moet minstens 3 maanden oefenen met een voorlopig rijbewijs voor je examen mag afleggen!
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door Gast »

accer schreef:
wimmel schreef:dadleijkafspraak maken voor praktijk een maandje later ofzo ....
Je moet minstens 3 maanden oefenen met een voorlopig rijbewijs voor je examen mag afleggen!


Maar dat heb ik toch allang gedaan heb eigenlijk officieel 18 maanden rondgereden...

of vervalt dit ook allemaal door dat mijn theorie is vervallen ?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door GRO »

Ik schreef toch: terug vanaf zero beginnen.
EN... een voorlopig rijbewijs om alleen te rijden kun je niet opnieuw krijgen als je al eens een VR 18 maanden hebt gehad.

Misschien toch eens het praktijkboek doornemen? Had je dat voor april 2011 gelezen, dan had je alles nog kunnen oplossen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraaje ivm verlopig rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

wimmel schreef: Nu is het examen van deze tijd veranderd ? of is de moeilijkheidsgraad hoger geworden ? dacht dat het toen 40 vragen waren .
Nu zijn het dus 50 vragen en je moet 41 juiste antwoorden hebben op te slagen.
Is dit moeilijker :?: Neen niet echt
vroeger toen het nog 40 vragen waren kon het gebeuren dat je 38 op 40 had maar toch gebuisd was.
als je namelijk meer dan 1 zware overtreding had was het zover.

Nu mag je 9 zware overtredingen begaan als je 41 goede antwoorden daar bij geeft ben je alsnog geslaagd. :roll:

Vergeet aub niet wat ik als geschreven had:
Benny Stinkens schreef: Je kan best op onze theoriepagina's dit allemaal eens goed doornemen. :idea:
Ik wens je veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie