Rijbewijs C - kipwagen?

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Evi
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011, 15:28

Rijbewijs C - kipwagen?

Bericht door Evi »

Ik heb nu mijn rijbewijs C met vakbekwaamheid sinds 1 maand ongeveer en ben nu aan het solliciteren voor allerlei jobs. Volgende week heb ik nog een gesprek maar was altijd al enorm geboeid door het rijden met de kipwagen. Stak altijd een beetje mijn ogen uit en nu heb ik ondertussen al verschillende job aanbiedingen zien staan voor het rijden C met kipwagen maar altijd vragen ze minstens 1 tot 2 jaar ervaring op kipwagen.
Nu vraag ik me af, hoe kan je ooit die ervaring opdoen als ze overal ervaring vragen? Ik ben aan het zoeken geweest en vind nergens echt een opleiding voor het rijden met de kipwagen specifiek. Misschien kan iemand hier me verder helpen in hoe ik dit dan dien aan te pakken om dit toch ooit te kunnen doen.
Heb wel een aanbieding gekregen nu voor distributie van frituur vetten en olie. En misschien volgende week ook een aanbieding voor met de autolaadkraan (maar ja hangt er ook weer vanaf of ze niet iemand krijgen plots met al ervaring op autolaadkraan).
Wil graag ook toch nadien investeren in rijbewijs CE en misschien ADR brevetten, maar blijf me afvragen hoe ik nu toch ooit die ervaring kipwagen kan opdoen om daarin aan de slag te kunnen gaan =p.

Groetjes, Evi
Evi
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011, 15:28

Re: Rijbewijs C - kipwagen?

Bericht door Evi »

aj. Dit moest normaal bij praktijk staan denk ik.. sorry daarvoor :oops:
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs C - kipwagen?

Bericht door Inazuma »

Evi schreef:Stak altijd een beetje mijn ogen uit en nu heb ik ondertussen al verschillende job aanbiedingen zien staan voor het rijden C met kipwagen maar altijd vragen ze minstens 1 tot 2 jaar ervaring op kipwagen.
Nu vraag ik me af, hoe kan je ooit die ervaring opdoen als ze overal ervaring vragen?
Probleem dat je overal gaat tegenkomen is dat iedereen liever ervaren bestuurders aanneemt.

Mogelijk is het toeval dat je nu enkel aanbiedingen voor kipwagens ziet waar ze steeds ervaring vereisen.
Anderzijds kom je met een kipwagen ook wel op de allerlastigste plaatsen, en ligt er niet altijd een weg afhankelijk van het soort vervoer.

Specifiek gevaar bij kipwagens is dat ze niet enkel kunnen afkippen, maar ook omkippen als je niet uitkijkt.
Mogelijk is dat ook een reden waarom men meer ervaren bestuurders wil.


Ik zou in die sector eerder naar de arbeidsvoorwaarden kijken dan naar het soort vrachtwagen waar je mee rijdt ...
Evi
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011, 15:28

Re: Rijbewijs C - kipwagen?

Bericht door Evi »

Ja arbeidsvoorwaarden zijn inderdaad erg belangrijk en daar let ik op de moment dan ook enorm op bij de functies waar ik voor solliciteer. Volgende week mag ik op een gesprek gaan waar ik een goed oog op heb en dat me een erg goede keuze lijkt. Vandaag had ik ook een goed gesprek waar ik mag beginnen te werken als ik wil, maar ik ga toch eerst nog even die optie van nu dinsdag afwachten.
Plaats reactie