Definitief rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
nk006
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010, 17:28

Definitief rijbewijs

Bericht door nk006 »

Hallo,

Ik heb mijn definitief rijbewijs behaald vandaag vanaf de 1ste keer. Dit zeker mede dankzij deze website en moderators, waarvoor dank! Ik heb nog 2 vragen, moet ik mijn L laten hangen tot ik mijn rijbewijs heb afgehaald bij de gemeente en mag ik tussen deze periode al meer dan 1 passagier meenemen?

Met dank!
Pontiac Firebird 3.4l V6 met KITT rulezz
XGreXRebeLX
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:39

Re: Definitief rijbewijs

Bericht door XGreXRebeLX »

Zo ver ik weet mag dat niet tot dat ge uw rijbewijs op de gemeente gehaald hebt, maar normaal kunt ge dat gewoon morgenvroeg halen, en krijgt ge dat dadelijk mee en dan kunt ge dat wel doen. :)
nk006
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010, 17:28

Re: Definitief rijbewijs

Bericht door nk006 »

Ok bedankt!

Het verlopig rijbewijs duurde 2 dagen tot ik het kon afhalen. Het definitief blijkbaar niet dan?
Pontiac Firebird 3.4l V6 met KITT rulezz
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Definitief rijbewijs

Bericht door GRO »

Hangt van het gemeentehuis af hoe snel ze daar werken.
TVK
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2011, 07:55

Re: Definitief rijbewijs

Bericht door TVK »

In ieder geval: zolang je met een voorlopig rijbewijs rijdt, moet je met een L rijden en mag je maar 1 passagier vervoeren, of je nu geslaagd bent voor je examen of niet. Pas vanaf je je definitief rijbewijs op zak hebt, mag je meer passagiers vervoeren en zonder L rijden.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Definitief rijbewijs

Bericht door bert.covens »

TVK schreef:In ieder geval: zolang je met een voorlopig rijbewijs rijdt, moet je met een L rijden en mag je maar 1 passagier vervoeren, of je nu geslaagd bent voor je examen of niet. Pas vanaf je je definitief rijbewijs op zak hebt, mag je meer passagiers vervoeren en zonder L rijden.
ttz. Met een voorlopig rijbewijs model 36 maanden, mag je, -naast de wettelijk verplichte begeleider- nog maixmaal 1 passagier vervoeren.

Maar je redenering klopt wel. :wink:

Het aanvraagformulier voor het definitieve rijbewijs (attest dat je geslaagd bent in je praktijkexamen) is géén volwaardig rijbewijs :!:

Zolang men niet in het bezit is van dat felbegeerde roze papiertje, mag de kandidaat wél nog rijden onder dekking, beperkingen en voorwaarden van zijn voorlopige rijbewijs. Tenminste, zolang dat voorlopig rijbewijs nog geldig is.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
NoxiouZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2011, 10:40

Re: Definitief rijbewijs

Bericht door NoxiouZ »

dit bedoelt men dus houder en drager zijn van het rijbewijs : er van in bezit zijn en het natuurlijk ook op zak hebben en niet ergens op de kast thuis ofzo ^^
Plaats reactie