Vraag 33 Proefexamen B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Nathanb

Vraag 33 Proefexamen B

Bericht door Nathanb »

Beste, ik was het proefexamen B bezig toen ik bij de volgende vraag (vraag 33) kwam:
400
De bestuurder van de motorfiets rijdt tegen de maximaal toegelaten snelheid. Hoeveel meter laat ik tussen hem en mijn auto?

A/90 meter
B/45 meter
C/30 meter
Bijkomende informatie op de afbeelding:
Op de afbeelding is een rijbaan (droog wegdek) te zien met twee rijstroken, gescheiden door een doorlopende witte lijn. Op de rechterrijstrook kunnen we de motorfiets zien, alsook het voertuig waar ik met in zit.
Er zijn geen verkeersborden te zien op de afbeelding

Ik duidde het antwoord A aan. Deze weg beschouwde ik als een weg buiten de bebouwde kom en zo nam ik aan dat de maximale snelheid 90 km/h bedraagt. Als we dan het hoofdstuk van snelheid bekijken zien we dat bij 90km/h de aangeraden stopafstand 70m bedraagt. Daarom koos ik voor antwoord A omdat dit het dichtste bij 70m ligt.
Waar zit ik fout ? Of is Gratisrijbewijsonline hier fout?
Mvg, Nathanb
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 33 Proefexamen B

Bericht door GRO »

Om een vraag tijdens het examen juist te kunnen beantwoorden, moet je de vraag eerst goed lezen.
Er wordt gevraagd:
Hoeveel meter laat ik tussen hem en mijn auto?
Het is dus niet de stopafstand die gevraagd wordt, maar wel de veilige afstand tussen twee voertuigen.
De formule hiervoor is: 90 km/uur gedeeld door twee = 45 (meter)

Het juiste antwoord is dus 45 (meter)
Waar zit ik fout ? Of is Gratisrijbewijsonline hier fout?
Jij bent dus fout.

EEN GOUDEN RAAD

Lees altijd de vraag goed en bekijk de afbeelding goed.
Vaak wordt een fout gemaakt tijdens het examen, niet omdat men de leerstof niet kent, maar omdat men de vraag maar half heeft gelezen (verstaan)
Plaats reactie