omschakeling 36 maanden naar 18 maanden

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Liesbet
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2011, 10:35

omschakeling 36 maanden naar 18 maanden

Bericht door Liesbet »

Hoi,

ik heb een klein vraagje (dat in dit forum waarschijnlijn al dikwijls gesteld is...)
2 jaar geleden heb ik mijn theoretisch rijbewijs gehaald, en ging dan naar de formule van 36 maanden.
Ik heb dan ook 20u rijles gevolgd bij de rijschool.
Ondertussen heb ik enkele keren geprobeerd praktisch rijexamen te behalen, maar het is 2 keer mislukt.
Omdat ik nu niet meer kan oefenen met een begeleider, vroeg ik mij af of ik nu kan omschakelen naar de formule van 18 maanden?
Moet ik daar iets voor doen, of kan ik gewoon naar het gemeentehuis gaan, wat extra betalen en het omwisselen?

Groetjes!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: omschakeling 36 maanden naar 18 maanden

Bericht door Benny Stinkens »

Voor dat je naar het gemeente huis kan gaan, moet je eerst van de rijschool het bewijs krijgen dat je 20 uren les gevolgd hebt.
(ik vind het een beetje raar dat je een rijbewijs van 36maanden (met begeleider) hebt, terwijl je 20 uren les gevolgd hebt)

Voor dat je terug op examen mag gaan, ben je trouwens verplicht om nog 6 uren les te volgen in een rijschool (omdat je dus 2 keer gebuisd bent)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie