Begeleider + extra persoon?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Volkswagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2011, 16:39

Begeleider + extra persoon?

Bericht door Volkswagen »

Hallo, ik ben nieuw in het rijden. Er staat op mijn voorlopig rijbewijs onderaan:

de houder van dit document mag, naast de begeleider, vergezeld zijn van één andere persoon.

Dus mag ik een passagier meenemen met mijn voorlopig? Dat is hetgene ik eruit opneem.
Graag informatie, dank.
GRO
Administrator
Berichten: 12763
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Begeleider + extra persoon?

Bericht door GRO »

Dat klopt. Leeftijd van de passagier heeft geen belang als je met begeleider leert rijden.

Ik raad je aan als je met begeleider leert rijden om samen met hem ons praktijkboek door te nemen (130 pag)
Daarin staat ondermeer uitgelegd wat begeleiders vaak foutief aanleren en veel examentips.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER

Afbeelding
Volkswagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2011, 16:39

Re: Begeleider + extra persoon?

Bericht door Volkswagen »

Bedankt. Ik heb het boek gedownload. Wel even de harde schijf moeten afzoeken waar het bestand zich geplaatst had achteraf. Want het was wat veel om in één keer te lezen en ik ben nog niet klaar.

Ik spotte al meteen een fout bij de top 5 waar ik mijn begeleider op moet wijzen. Betreft ontkoppelen en remmen.
Dinsdag heb ik een les van 2 uur bij de erkende rijschool.

Het is wel lastig de wagen te laten staan als er geen begeleider in de buurt is hoor.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Begeleider + extra persoon?

Bericht door bert.covens »

Volkswagen schreef:Het is wel lastig de wagen te laten staan als er geen begeleider in de buurt is hoor.
Als je toch gaat rijden, zonder de (in jouw geval verplichte) begeleider neem je gigantische risico's. De sancties als je betrapt wordt, zijn niet mals. En als je een ongeval hebt, ben je niet verzekerd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Volkswagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2011, 16:39

Re: Begeleider + extra persoon?

Bericht door Volkswagen »

Sowieso ben ik geen risiconemer. Ik voel me ook nog lang niet klaar om een passagier mee te vervoeren.
Ik ben met andere woorden eigenlijk nog niet klaar om alleen te rijden. Toch zal het gaan wringen wanneer ik me wel volledig zelfzeker op de baan voel.

Kan het zijn dat ze mijn voertuig in beslag nemen als ik zonder begeleider rijd? Het is een verzekerd voertuig.
Natuurlijk weet ik wel dat ik de regels dan overtreed en niet meer verzekerd ben.

Groeten
Plaats reactie