Stageperiode: vanaf wanneer begint die?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
toolish
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2011, 10:45

Stageperiode: vanaf wanneer begint die?

Bericht door toolish »

Klopt het dat je het voorlopig rijbewijs 18 maanden pas kan gaan afhalen nadat je (1) het theoretisch examen hebt afgelegd én (2) de doorgedreven rijopleiding hebt gevolgd - en dat de drie maanden die minimum moeten verlopen voor je het praktisch examen mag doen dan pas ingaan, en dus niet na het theoretisch examen? Dank!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Stageperiode: vanaf wanneer begint die?

Bericht door Benny Stinkens »

toolish schreef:Klopt het dat je het voorlopig rijbewijs 18 maanden pas kan gaan afhalen nadat je (1) het theoretisch examen hebt afgelegd én (2) de doorgedreven rijopleiding hebt gevolgd - en dat de drie maanden die minimum moeten verlopen voor je het praktisch examen mag doen dan pas ingaan, en dus niet na het theoretisch examen? Dank!
Dat klopt, er nog even aan toevoegen dat je rijschool je eerst een attest moet geven (na je 20 uren les) dat je bekwaam bent om alleen te rijden.
Voor dat je dus naar de gemeente kan gaan om je voorlopig rijbewijs af te halen.
Vanaf het moment dat je je voorlopig rijbewijs hebt afgehaald, gaan je minimum 3 maanden pas in.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Stageperiode: vanaf wanneer begint die?

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:
toolish schreef:Klopt het dat je het voorlopig rijbewijs 18 maanden pas kan gaan afhalen nadat je (1) het theoretisch examen hebt afgelegd én (2) de doorgedreven rijopleiding hebt gevolgd - en dat de drie maanden die minimum moeten verlopen voor je het praktisch examen mag doen dan pas ingaan, en dus niet na het theoretisch examen? Dank!
Dat klopt, er nog even aan toevoegen dat je rijschool je eerst een attest moet geven (na je 20 uren les) dat je bekwaam bent om alleen te rijden.
Voor dat je dus naar de gemeente kan gaan om je voorlopig rijbewijs af te halen.
Vanaf het moment dat je je voorlopig rijbewijs hebt afgehaald, gaan je minimum 3 maanden pas in.
Dank je, Benny. Om helemaal zeker te zijn: als ik mijn praktische opleiding in augustus volg (ligt al vast), maakt het met andere woorden niet uit wanneer ik mijn theoretisch examen doe, volgende week of eind juni?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Stageperiode: vanaf wanneer begint die?

Bericht door Benny Stinkens »

Inderdaad, dit maakt niet uit.
Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie