Enkele vraagjes

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Broem

Enkele vraagjes

Bericht door Broem »

Hallo,

Binnen enkele dagen moet ik mijn praktijkexamen afleggen en daarvoor had ik graag nog enkele dingen verduidelijkt gezien.

In het examencentrum heb ik zo'n foldertje meegekregen waarin alles staat hoe het examen er aan toe gaat. Daar staat onder andere in dat je verplicht bent een buitenspiegel te ontregelen en deze daarna goed te zetten. Ik weet hoe je dat doet, maar moet je dat ook uitleggen aan de instructeur ? Ik zou dan alleen zeggen dat nog net een stukje van je auto moet kunnen zien. Is dat voldoende of moet je daar nog iets meer uitleg bij geven (bv. verhouding weg/lucht) ?

Bij het aantonen van de slijtage van de banden moet je de voorwielen draaien. Moet je hiervoor eerst de motor aanzetten om de wielen te draaien ? Ik denk dat het anders niet echt goed is voor de wagen, plus dat het moeilijk is om het stuur te bewegen als de wagen niet aan staat.

Hetzelfde met de systematische controles: je moet bijvoorbeeld lichten en pinkers aansteken. Moet je hier ook eerst de motor doen draaien, gewoon al het contact op I zetten of helemaal niets ?

Het zijn meteen een paar vragen, maar ik ben er zeker van dat jullie mij hier bij kunnen helpen. Alvast bedankt ! :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Enkele vraagjes

Bericht door de rijprof »

Kijk eens op: http://www.derijprof.be" target="_blank > zie voorafgaande controles.

Er staat uitgelegd hoe je de zetel en spiegels correct moet afstellen.
Je moet er een zinnig woordje uitleg bij geven.

De slijtage-indicatoren van de banden kun je ook aantonen aan de achterwielen.
Aantonen en een woordje uitleg geven.

Voor de werking van de lichten is het voldoende dat je contact aanstaat (brandstofbesparing).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Enkele vraagjes

Bericht door GRO »

Gratis Rijbewijs Online heeft een praktijkboek gemaakt (130 pagin) dat je naar je computer kunt downloaden.
Daarin staat alles wat je moet weten voor je praktijkexamen; wat je nodig hebt en moet doen; hoe de voorafgaande controles gebeuren (stap voor stap); waarop jij moet letten tijdens het examen en waarop de exminator zal letten; hoe je wordt beoordeeld enz enz...

Leer je rijden met begeleider dan is het raadzaam het samen met je begeleider door te nemen.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER

Afbeelding
Plaats reactie