Theorie rijbewijs B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Theorie rijbewijs B

Bericht door Gast »

Hallo,


Ik ben zo'n 3dagen via deze site de vragen mbt een rijbewijs B aan het maken. Die eerste 3delen ervan beginnen me wel goed te lukken! Alleen het MTM en MBT vind ik een stuk moeilijker en ik begrijp de theorie uitleg er ook niet zo van...

Ik moet wel zeggen dat ik voor al de andere vragen die ik juist beantwoord totaal geen theorie geleerd heb, in het begin toen ik de vragen oefende zat ik op de helft en nu zelfs al een paar keren 40/40. Het lijkt me op deze manier beter dan mezelf alles in te studeren (Buso school gezeten en heb het redelijk moeilijk met me te consentreren) Wat vinden jullie hiervan of ga ik op zo'n rijschoolexamen toch blunderen als ik het zo doe?

Zijn de vragen op zo'n examen ongeveer het zelfde als op deze site?

Cindy
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie rijbewijs B

Bericht door GRO »

Ik moet wel zeggen dat ik voor al de andere vragen die ik juist beantwoord totaal geen theorie geleerd heb, in het begin toen ik de vragen oefende zat ik op de helft en nu zelfs al een paar keren 40/40. Het lijkt me op deze manier beter dan mezelf alles in te studeren (Buso school gezeten en heb het redelijk moeilijk met me te consentreren) Wat vinden jullie hiervan of ga ik op zo'n rijschoolexamen toch blunderen als ik het zo doe?

Zijn de vragen op zo'n examen ongeveer het zelfde als op deze site?
Wat je hier schrijft is niet zo verstandig en zeker niet onze leermethode.

Onze proefexamens dienen om te controleren of je de leerstof kent. Als je die leerstof eerst doorgenomen hebt en dan de proefexamens maakt en behoorlijk scoort, dan slaag je voor het examen.

Vragen maken zonder eerst de theorie te leren is zeer dom. Je controleert dan niet of je de leerstof begrepen hebt, maar je leert op de duur vragen uit het hoofd.

Onze proefexamens behandelen dezelfde onderwerpen als het echte examen. Maar om de examenvragen te kunnen oplossen, moet je dus ook wel inzicht hebben in de theorie.

Enkel onze proefexamens zo vaak maken tot je de antoorden uit het hoofd kent is ZEKER GEEN GARANTIE om te slagen.

Vergelijk: als je tien rekenvragen van buiten kent en de oplossing uit het hoofd kent, maar je hebt niet leren rekenen, dan ga je niet slagen op het wiskunde-examen als er in de opgave andere cijfers staan.
Gast

Re: Theorie rijbewijs B

Bericht door Gast »

Ja, maar t'is niet zo dat ik 't dan niet snap... De dingen die ik niet begrijp zoals MTM en MBT (Tot nu toe, omdat ik nog niet verder geraakt ben...) Vraag ik uitleg aan iemand omdat ik 't dan wel beter snap als't uitgelegd word dan via een site...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Theorie rijbewijs B

Bericht door Benny Stinkens »

kijk eens naar dit topic, er staat een interessant antwoord in van Bert :idea:
Misschien dat het je dan wel duidelijk word. :wink:

viewtopic.php?f=3&t=12819&p=63816&hilit=mtm+mbt#p63816" target="_blank
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie