Proefexamenvraag 403 Voorrang

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Bob Dirks

Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Bob Dirks »

De volgende vraag geeft per "examenreeks" waarin de vraag staat een verschillend antwoord.

Het betreft proefexamenvraag 403 waarop op een kruispunt zowel een kind op rollerskates (op het fietspad) als een auto staan. Er staan nergens borden. De vraag hierbij is wie voorrang heeft. Wat is hier het juiste antwoord op?

Mijn antwoord zou zijn: het kind op de rollerskates. Deze skate op het fietspad en neemt dan ook de hoedanigheid van fietser. Een fietser zou voorrang hebben op het fietspad.

Bij voorbaat dank voor uw reactie!

Mvg,
Bob Dirks
Gast

Re: Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Gast »

Ik bedenkt me net dat er geen fietspad is aangezien de markering ontbreekt, voorrang van rechts zou dan dus gelden...dus heeft de auto voorrang...echter, in enkele reeksen wordt dan toch vermeldt dat het kind voorrang zou hebben...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef:Ik bedenkt me net dat er geen fietspad is aangezien de markering ontbreekt, voorrang van rechts zou dan dus gelden...dus heeft de auto voorrang...echter, in enkele reeksen wordt dan toch vermeldt dat het kind voorrang zou hebben...
Dit komt omdat het verschillende foto's zijn :idea:
Afbeelding Afbeelding
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Inazuma »

In een aantal gevallen is er op de foto een fietspad gemarkeerd, in andere dan weer niet - hoewel het in wezen over dezelfde (aangepaste) foto gaat en fysiek over dezelfde verkeerssituatie .
Gast

Re: Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Gast »

Dan klopte mijn idee van een bewerkte foto dus wel. Ik kon de 2 zelfde (bewerkte) plaatjes niet direct terugvinden en naast elkaar plaatsen...maar als u het ook al zegt...probleem opgelost. Hartelijk dank!
Vertigo
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 dec 2010, 14:49

Re: Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Vertigo »

Ik vind nog altijd dat de skeeler zich op het trottoir bevindt... en dus voorrang heeft...
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Proefexamenvraag 403 Voorrang

Bericht door Inazuma »

Vertigo schreef:Ik vind nog altijd dat de skeeler zich op het trottoir bevindt... en dus voorrang heeft...
Weet je hoe snel hij rijdt ?
Of het binnen dan wel buiten de bebouwde kom is ?

Je hebt dat namelijk nodig om de voorrang te bepalen ...
Plaats reactie