SNELHEID VRAAG 26

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
JO111

SNELHEID VRAAG 26

Bericht door JO111 »

hallo,

klopt dit dat je bij vraag 26 op SNELHEID dat je daar 90KM/U mag rijden?? IK DACHT DAT DAT NORMAAL MAAR 70KM/UUR IS

buiten de bebouwde kom op een , 2x1 rijstrook, rijbaan mag je toch maar max 70KM/U ?!?

EN
buiten de bebouwde kom op een ,2x2 rijstrook, rijbaan zonder vaste middenberm 90KM/U
( vroeger 70KM/U )
EN
buiten de bebouwde kom op een ,2x2 rijstrook, rijbaan met vaste middenberm 120KM/U
( vroeger 90KM/U )

en met vroeger wil ik 8 jaar geleden bedoelen
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: SNELHEID VRAAG 26

Bericht door GRO »

buiten de bebouwde kom op een , 2x1 rijstrook, rijbaan mag je toch maar max 70KM/U ?!?
EN
buiten de bebouwde kom op een ,2x2 rijstrook, rijbaan zonder vaste middenberm 90KM/U
( vroeger 70KM/U )
EN
buiten de bebouwde kom op een ,2x2 rijstrook, rijbaan met vaste middenberm 120KM/U
( vroeger 90KM/U )
en met vroeger wil ik 8 jaar geleden bedoelen
?????????????????????????/
LEES EVEN DE THEORIE.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet3.htm
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: SNELHEID VRAAG 26

Bericht door bert.covens »

JO111 schreef:hallo,
klopt dit dat je bij vraag 26 op SNELHEID dat je daar 90KM/U mag rijden??
Ja
JO111 schreef: IK DACHT DAT DAT NORMAAL MAAR 70KM/UUR IS
Dat klopt niet. 70 km/u is een snelheid die (behalve als minimumsnelheid op een autosnelweg) in GEEN ENKELE regel vervat zit. 70 km/u als maximumsnelheid kan énkel en alleen dmv verkeersborden.
JO111 schreef: buiten de bebouwde kom op een , 2x1 rijstrook, rijbaan mag je toch maar max 70KM/U ?!?
Neen, 90!! Tenzij er verkeersborden staan. In ons landje staan intussen op de meeste van zulke wegen weliswaar borden van 70. Vandaar wellicht je verwarring. Maar ja, verkeersborden gaan nu eenmaal boven de verkeersregels.
JO111 schreef: buiten de bebouwde kom op een ,2x2 rijstrook, rijbaan zonder vaste middenberm 90KM/U

Je bedoelt tweerichtingsverkeer, 4 rijstroken, minstens 2 in elke rijrichting, gescheiden door louter wegmarkeringen?
Idem: 90 km/u
JO111 schreef: buiten de bebouwde kom op een ,2x2 rijstrook, rijbaan met vaste middenberm 120KM/U
ttz: Als de rijrichtingen van elkaar gescheiden zijn door iets anders dan wegmarkeringen: 120 km/u
:arrow: 2 richtingsverkeer, minstens 4 rijstroken, minstens 2 in elke rijrichting en buiten de bebouwde kom
JO111 schreef: en met vroeger wil ik 8 jaar geleden bedoelen
Huh :?: Een maximumsnelheid van 70 km/u als regel :?:
Zoals GRO reeds aangaf: lees de theorie aangaande de snelheid nog eens GRONDIG door!
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: SNELHEID VRAAG 26

Bericht door Gast »

JO111 schreef: buiten de bebouwde kom op een , 2x1 rijstrook, rijbaan mag je toch maar max 70KM/U ?!?
Neen, 90!! Tenzij er verkeersborden staan. In ons landje staan intussen op de meeste van zulke wegen weliswaar borden van 70. Vandaar wellicht je verwarring. Maar ja, verkeersborden gaan nu eenmaal boven de verkeersregels.

bedankt!
jij vestaat blijkbaar mijn chinees... :lol:
ik dacht inderdaad dat dat de regel was omdat je dan ook bij het buiten rijden van een bebouwde kom op een 2x1rijstrook een bord met snelheidsbeperking van 70km/u tegenkomt

:oops: heb eerlijk gezegd mijn rijbewijs al 9 jaar,wou de testen doen voor motorijbewijs, zal blijkbaar toch de theorie eens moeten herhalen.. :oops:

dacht toch dat ik vroeger iets geleerd had van 70 op gewestelijke wegen, 50 in bebouwde kom en 90 op een 2x2 rijbaan gescheiden door een vaste middenberm
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: SNELHEID VRAAG 26

Bericht door Wouter »

Gast schreef:omdat je dan ook bij het buiten rijden van een bebouwde kom op een 2x1rijstrook een bord met snelheidsbeperking van 70km/u tegenkomt
In België heel dikwijls wel op de grotere uitvalswegen, dat is waar. Maar het is niet "standaard", zo'n bord staat er dus heus niet altijd.
Gast schreef: :oops: heb eerlijk gezegd mijn rijbewijs al 9 jaar,wou de testen doen voor motorijbewijs, zal blijkbaar toch de theorie eens moeten herhalen.. :oops:
Blijkbaar :P
"te traag" rijden (omdat je dacht dat het 70 was ipv 90) wordt ook gevaarlijk, aangezien je niet vlot met het verkeer meerijdt maar eigenlijk eerder een obstakel wordt.
Gast schreef:dacht toch dat ik vroeger iets geleerd had van 70 op gewestelijke wegen, 50 in bebouwde kom en 90 op een 2x2 rijbaan gescheiden door een vaste middenberm
Bij mijn weten is dat nooit zo geweest...
Nu, met mijn 20 jaar op deze wereldbol heb ik nog niet zóveel levenservaring natuurlijk, maar wat ik van mijn ouders toch regelmatig hoor is toch dat "ge vroeger ten minste nog overal (buiten de bebouwde kom) 90 mocht, maja, toen was het ook helemaal zo druk niet"
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: SNELHEID VRAAG 26

Bericht door Inazuma »

accer schreef:
Gast schreef:dacht toch dat ik vroeger iets geleerd had van 70 op gewestelijke wegen, 50 in bebouwde kom en 90 op een 2x2 rijbaan gescheiden door een vaste middenberm
Bij mijn weten is dat nooit zo geweest...
Is nooit zo geweest.
Plaats reactie