dringend hulp gevraagd over voorlopig rijbewijs B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
ashley

dringend hulp gevraagd over voorlopig rijbewijs B

Bericht door ashley »

ik ben in bezit geweest van een voorlopig rijbewijs 18 nu is deze reeds vervallen en deze was kapot en heb hem weggegooit , na een paar maanden zou ik nu mijn rijbewijs van 36 Maanden willen gaan halen het certificaat van mijn theori examen ben ik helaas ook verloren ik ben ten einde raad kunnen jullie mij aub helpen de theori die waar ik geslaagd voor ben is voor een rijbewijs 18 maanden dus is weet echt niet meer wat ik moet doen want wil echt terug in bezit van een rijbewijs daar ik dit zeer dringen nodig heb help me please
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door bert.covens »

Ik neem aan dat je in het examencentrum een duplikaat kan aanvragen van je attest dat je geslaagd bent in je theoretische examen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
vaneggelpoelashley
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2011, 18:04

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door vaneggelpoelashley »

bert.covens schreef:Ik neem aan dat je in het examencentrum een duplikaat kan aanvragen van je attest dat je geslaagd bent in je theoretische examen.

kan ik met dit duplicaat dan naar het gemeentehuis gaan waar ik woon en het daar aanvragen nu zit ik wel met het probleem ik moet 23 februari voorkomen voor mijn ander rijbewijs 18 maanden nu is het toch beter dat ik voor die datum terug in het bezit ben van een ander rijbewijs 36 maanden ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door Benny Stinkens »

vraag nr 1
Ben jij de zelfde gast als ashley, die dus de oorspronkelijke vraag stelde :?:

vraag nr 2
Wat bedoel je met
ik moet 23 februari voorkomen voor mijn ander rijbewijs 18 maanden
:?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
vaneggelpoelashley
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2011, 18:04

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door vaneggelpoelashley »

Benny Stinkens schreef:vraag nr 1
Ben jij de zelfde gast als ashley, die dus de oorspronkelijke vraag stelde :?:

vraag nr 2
Wat bedoel je met
ik moet 23 februari voorkomen voor mijn ander rijbewijs 18 maanden
:?:
ja ik ben die zelfde gast ik moet voorkomen voor mijn vorig rijbewijs 18 maanden maar ben niet meer in het bezit van 1 maar ik ga nu zo snel mogelijk mijn 36 maanden gaan halen is dit niet het beste voor het direct te gaan halen
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door bert.covens »

En wat bedoel je nu met "ik moet voorkomen"?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
vaneggelpoelashley
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2011, 18:04

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door vaneggelpoelashley »

bert.covens schreef:En wat bedoel je nu met "ik moet voorkomen"?
ik moet voor de rechtbank te turnhout verschijnen dat bedoel ik met ''voorkomen''
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door Benny Stinkens »

Als ik dus goed begrepen heb moet jij dus voorkomen voor je rijbewijs en daarboven op gooi jij dit nog weg :shock:

Wij kunnen je voorlopig niet helpen.
De reden:

Jij geeft zo goed als geen informatie en wij zijn geen helderzienden. :idea:
Het één rijbewijs weggooien en het vervangen door een ander is in elk geval niet de juiste oplossing.(moest je dit dus denken)
Je kan dus beter eerst het vonnis van de rechtbank afwachten, en als je dan nog hulp nodig hebt zullen we je proberen te helpen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
ashley

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door ashley »

Benny Stinkens schreef:Als ik dus goed begrepen heb moet jij dus voorkomen voor je rijbewijs en daarboven op gooi jij dit nog weg :shock:

Wij kunnen je voorlopig niet helpen.
De reden:

Jij geeft zo goed als geen informatie en wij zijn geen helderzienden. :idea:
Het één rijbewijs weggooien en het vervangen door een ander is in elk geval niet de juiste oplossing.(moest je dit dus denken)
Je kan dus beter eerst het vonnis van de rechtbank afwachten, en als je dan nog hulp nodig hebt zullen we je proberen te helpen.
kijk ik heb het rijbewijs niet weggegooid het was vervallen en is eigenlijk zoek geraakt maar nu had ik onlangs gehoord dat ik mijn rijbewijs van 18 maanden als het verviel zou kunnen omruilen met een voorlopig rijbewijs 36 Maanden nu had ik al de informatie gekregen dat ik een duplicaat moest gaan aanvragen van mijn theori examen ben dus vandaag helemaal naar sint-niklaas gegaan en het daar in het examencenter een duplicaat gaan aanvragen en kreeg het niet mee ! , nu is gewoon de vraag ik kan mijn 18 maanden omruilen maar ik ben niet meer in bezit van dat rijbewijs zoals ik al zei , hoe moet ik mijn rijbewijs van 36 maanden nu bemachtigen ? Ben ik dan echt zo onduidelijk ?
grtjs
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door GRO »

Het is toch heel gemakkelijk:

Ga naar het gemeentehuis. Zeg dat je je voorlopig rijbewijs 18 maanden kwijt bent en je document dat je geslaagd was ook en vraag of je een VR van 36 maanden kunt krijgen.
Dat kan als je nog geen 3 jaar geleden geslaagd bent voor je theorie.
Als je dossier voor de rechtbank komt, en je moet je VR inleveren, dan geef je het meest recente: dus dat van 36 maanden (als je dat hebt)
maar nu had ik onlangs gehoord dat ik mijn rijbewijs van 18 maanden als het verviel zou kunnen omruilen met een voorlopig rijbewijs 36
Dat staat trouwens uitgebreid uitgelegd in het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (klik voor info)
ashley

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door ashley »

GRO schreef:Het is toch heel gemakkelijk:

Ga naar het gemeentehuis. Zeg dat je je voorlopig rijbewijs 18 maanden kwijt bent en vraag of je een VR van 36 maanden kunt krijgen.
Als uw dossier voor de rechtbank komt, en je moet je VR inleveren, dan geef je het meest recente: dus dat van 36 maanden (als je dat hebt)
Thanks nog 1 die mij begrijpt maar nu zit ik met het probleem het rijbewijs van 18 maanden is vervallen van augustus 2010 dus ze gaan mij nooit het vervallen rijbewijs teruggeven dus zoals jij het zegt ik ga gewoon naar het gemeentehuis en neem enkel mijn paspoort mee en zeg dat ik in bezit ben geweest van een voorlopig rijbewijs 18 maanden en dat die vervallen is en dat ik voor een voorlopig rijbewijs 36 maanden kom hopelijk sturen ze mij weer niet naar huis -_-
alvast merci
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door bert.covens »

ashley schreef:Ben ik dan echt zo onduidelijk ?
Euhm, ja. :|

We moeten echt hengelen naar wat er precies gaande is. We weten intussen al dat je voorlopig rijbewijs vervallen is, en het zoek geraakt is. En dat je moet voorkomen.
( :arrow: gereden zonder voorlopig rijbewijs :?: )

Je geeft ons erg weinig info. En je spreekt jezelf tegen:
ashley schreef:ik ben in bezit geweest van een voorlopig rijbewijs 18 nu is deze reeds vervallen en deze was kapot en heb hem weggegooit
ashley schreef:kijk ik heb het rijbewijs niet weggegooid het was vervallen en is eigenlijk zoek geraakt
.

Soit, zoek geraakt of weggegooid. Punt is dat je 'm momenteel niet meer kan voorleggen. Ga nu gewoon langs het gemeentehuis, da's de meest logische stap.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door de rijprof »

nu had ik al de informatie gekregen dat ik een duplicaat moest gaan aanvragen van mijn theori examen ben dus vandaag helemaal naar sint-niklaas gegaan en het daar in het examencenter een duplicaat gaan aanvragen en kreeg het niet mee !
Waarom niet?
Normaal sta je ergens in hun computerbestand en zou men jou een duplicaat van het slagen voor theorie moeten kunnen geven. Dat is 3 jaar geldig.
Waarschijnlijk kan men in jouw dossier op het gemeentehuis ook wel zien op welke datum je geslaagd bent voor je theorie.
helemaal naar sint-niklaas gegaan
Te voet is dat tamelijk ver, éh. :?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door Gast »

de rijprof schreef:
nu had ik al de informatie gekregen dat ik een duplicaat moest gaan aanvragen van mijn theori examen ben dus vandaag helemaal naar sint-niklaas gegaan en het daar in het examencenter een duplicaat gaan aanvragen en kreeg het niet mee !
Waarom niet?
Normaal sta je ergens in hun computerbestand en zou men jou een duplicaat van het slagen voor theorie moeten kunnen geven. Dat is 3 jaar geldig.
Waarschijnlijk kan men in jouw dossier op het gemeentehuis ook wel zien op welke datum je geslaagd bent voor je theorie.
helemaal naar sint-niklaas gegaan
Te voet is dat tamelijk ver, éh. :?
ik heb nu mijn rijbewijs van 36 maanden in bezit ben gewoon naar het stadhuis geweest en blijkbaar weet men daar alles en kunnen ze alles opvragen in verband met theori ik heb het onmiddelijk gekregen daar nu kan ik deze voorleggen als ik moet voorkomen hopelijk is de straf niet te zwaar zodat ik terug met mijn auto kan gaan werkzoeken
ashley

Re: dringend hulp gevraagt Over voolopig rijbewijs q

Bericht door ashley »

Gast schreef:
de rijprof schreef:
nu had ik al de informatie gekregen dat ik een duplicaat moest gaan aanvragen van mijn theori examen ben dus vandaag helemaal naar sint-niklaas gegaan en het daar in het examencenter een duplicaat gaan aanvragen en kreeg het niet mee !
Waarom niet?
Normaal sta je ergens in hun computerbestand en zou men jou een duplicaat van het slagen voor theorie moeten kunnen geven. Dat is 3 jaar geldig.
Waarschijnlijk kan men in jouw dossier op het gemeentehuis ook wel zien op welke datum je geslaagd bent voor je theorie.
helemaal naar sint-niklaas gegaan
Te voet is dat tamelijk ver, éh. :?
ik heb nu mijn rijbewijs van 36 maanden in bezit ben gewoon naar het stadhuis geweest en blijkbaar weet men daar alles en kunnen ze alles opvragen in verband met theori ik heb het onmiddelijk gekregen daar nu kan ik deze voorleggen als ik moet voorkomen hopelijk is de straf niet te zwaar zodat ik terug met mijn auto kan gaan werkzoeken
ik wou er ook nog eens bijzeggen dat dit forum zeer tof en intressant is als je met vragen zit over het weg verkeer
Plaats reactie