Rijverbod voertuigen en slepen met MTM +3,5ton

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
domino
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2006, 00:00

Rijverbod voertuigen en slepen met MTM +3,5ton

Bericht door domino »

&quotVanaf 1 februari 2007 mogen voertuigen met een M.T.M. van meer dan 3,5 ton alleen rijden op de twee rechtse rijstroken van een autosnelweg met drie of meer rijstroken in de gevolgde rijrichting.&quot (dit is wat er staat in de nieuwsbrief)

Als ik het goed begrijp mag je vanaf heden niet meer op de 3e rijstrook van een autostrade met 4 rijstroken rijden met een voertuig van +3,5ton. Of wel?

En wat gebeurd er wanneer het verkeer geschied in meerdere files ten gevolge van verkeersdrukte? Mag ik dan ook de 3e rijstrook niet meer gebruiken?

Ik wist wel dat ik voordien de uiterst linkse rijstrook niet mocht gebruiken met een voertuig van +7,5ton MTM maar is het nu ook zo dat ik ook de 3de rijstrook niet meer mag gebruiken in geval van drukte?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Als ik het goed begrijp mag je vanaf heden niet meer op de 3e rijstrook van een autostrade met 4 rijstroken rijden met een voertuig van +3,5ton.
Ja, want de 3de rijstrook is niet een van de twee rechtse.
Quote: En wat gebeurt er wanneer het verkeer geschied in meerdere files ten gevolge van verkeersdrukte? Mag ik dan ook de 3e rijstrook niet meer gebruiken?
Dan mag je in de twee rechtse rijstroken in file rijden.
Quote: maar is het nu ook zo dat ik ook de 3de rijstrook niet meer mag gebruiken in geval van drukte?
Waarom zou dat mogen?

Je mag enkel de 3de rijstrook gebruiken als bepaalde verkeersborden je dat toelaten.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Je hebt het goed begrepen je mag dus (+3,5 ton) alleen maar op de 2 rechtse rijstroken rijden. Druk of niet druk heeft er niets mee te maken.
Quote: Je mag enkel de 3de rijstrook gebruiken als bepaalde verkeersborden je dat toelaten.
Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande borden dus
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie