fluovestje

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

fluovestje

Bericht door gast »

Ik heb gehoord dat het tegenwoordig verplicht is voor mensen die met een voorlopig rijbewijs rijden om een fluo-vestje aan te doen wanneer zij rijden. ik kan hier echter nergens informatie over vinden, en weet dus ook niet of ik moet geloven wat ik gehoord heb. weten jullie hier iets meer van?
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Haha Ik lag bijna van m'n stoel af... Je meent dit toch niet? Geloof je het zelf? Even serieus, nee dit hoeft niet..
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

domino schreef: als er iemand met een voorlopig rijbewijs met fluo vestje wil rondrijde zullen ze daar waarschijnlijk niets op zeggen maar dat is natuurlijk niet verplicht !!!

is wel comisch zicht!!!

het is wel de bedoeling da as ge in panne valt op de snelweg da je vanaf 01/02/07 een fluovestje kunt aandoen, maar het is niet verplicht om die in de auto te hebben of te dragen !!
Je zinsconstructie klopt niet. Het is verplicht deze te dragen op een autosnelweg / autoweg, als je op een plaats terecht komt waar je niet mag stoppen. Maar het is geen verplichte uitrusting van je wagen.
GratisRijbewijsOnline.be -&gt Nieuwsbrief schreef: FLUOVEILIGHEIDSVESTJE

- Wanneer op een AUTOSNELWEG of op AUTOWEGEN de bestuurder van een voertuig dat pech heeft op een plek terecht komt waar hij niet mag stoppen (vb. pechstrook of rijbaan) dan moet hij een retro-reflecterende veiligheidsvest dragen zodra hij het voertuig verlaat.

- Enkel de bestuurder is dit verplicht, niet de passagier.
- Enkel op autosnelwegen of autowegen.

Opmerking: Het fluovestje hoort niet bij de verplichte uitrusting van een voertuig.
Maar je moet het wel bijhebben als je het nodig hebt.
Verder is het niet aan te raden om zoveel uitroeptekens te gebruiken, dit komt al roepend over
domino.

Bericht door domino. »

ik heb toch nergens geschreven dat het verplicht was om het in u auto te hebben he ! en de meest voor de hand liggende plaats waar je die nodig zult hebben is op de snelweg maar ja ....
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

domino. schreef: ik heb toch nergens geschreven dat het verplicht was om het in u auto te hebben he ! en de meest voor de hand liggende plaats waar je die nodig zult hebben is op de snelweg maar ja ....
Uit je vorige post:
domino schreef: het is wel de bedoeling da as ge in panne valt op de snelweg da je vanaf 01/02/07 een fluovestje kunt aandoen, maar het is niet verplicht om die in de auto te hebben of te dragen !!
Dit kan je ook opvatten als:
- &quothet is niet verplicht om die in de auto te hebben&quot
- &quothet is niet verplicht die te dragen&quot
Dat bedoelde ik gewoon
domino
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2006, 00:00

Bericht door domino »

als er iemand met een voorlopig rijbewijs met fluo vestje wil rondrijde zullen ze daar waarschijnlijk niets op zeggen maar dat is natuurlijk niet verplicht !!!

is wel comisch zicht!!!

het is wel de bedoeling da as ge in panne valt op de snelweg da je vanaf 01/02/07 een fluovestje kunt aandoen, maar het is niet verplicht om die in de auto te hebben of te dragen !!
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Je hebt het niet over het voertuig. Als je het over een auto zou hebben, lijkt het mij inderdaad ook nogal belachelijk om een fluo vestje te dragen geen enkele andere bestuurder kan dit zien.
Als je met de motor rijdt is het dan weer helemaal niet belachelijk om een fluo vestje te dragen, ongeacht of je je voorlopige rijbewijs of je definitief rijbewijs hebt.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het is natuurlijk niet echt veilig om op een autosnelweg 's avonds op de pechstrook uit te stappen in een donker pak en je naar de achterkant van de auto te begeven om in de kofferruimte een zoektocht naar je fluovestje aan te vangen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Wanneer op autosnelwegen en autowegen de bestuurder van een pechvoertuig op een plek terechtkomt waar hij niet mag stoppen of parkeren, moet hij een retro-reflecterende veiligheidsvest dragen, zodra hij zijn voertuig verlaat.
Zo staat het in het KB.

Daaruit zou je kunnen afleiden (als je het letterlijk neemt) dat, zodra je een voet uit de auto op de rijbaan zet, je het jasje moet aanhebben.

Tekst is weer geschreven door iemand die niet Nederlandstalig is.

Let wet: Het fluovestje moet niet verplicht in de auto aanwezig zijn? Je moet het wel aandoen als je pech hebt op autowegen of autosnelwegen
Plaats reactie