Dagje vrijaf ?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Dagje vrijaf ?

Bericht door Benny Stinkens »

De meeste examencentrums hebben hun openingsuren min of meer tijdens de schooluren wat dus meebrengt dat de meesten onder ons niet anders kunnen dan op woensdagnamiddag hun examen af te leggen.

Hoe zit het nu eigenlijk in de week mogen de leerlingen een dagje vrijaf nemen al dan niet met een bewijs van het examencentrum dat ze daar waren om hun examen af te leggen

Bij sommige leerlingen blijkt dat geen probleem te zijn en bij sommige is dat dus wel zo (omdat hun school dit niet aanvaardt)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Zijn de schoolvakanties dan afgeschaft ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Inazuma schreef: Zijn de schoolvakanties dan afgeschaft ?
Ik heb nu 18 leerlingen in mijn klas wat wil je dat ik hun vertel ga maar wachten op je schoolvakantie eer dat je examen kunt afleggen
(voor alle duidelijkheid het gaat om theorie-examen)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Op mijn school, toen ik ging voor mijn praktische examen, moest ik gewoon mijn uitslag kopiëren, en binnenbrengen als bewijs.

Het theoretische wordt geloof ik niet aanvaard als een geldige reden, omdat je dit examen zonder afspraak kan afleggen. Hangt natuurlijk van de school af, op de meeste 'mag' je 3x afwezig zijn met een eigen briefje.

Nota: Ik studeer aan de KHK te Geel, geen enkele les is verplicht bij mij, in tegenstelling tot het secundair onderwijs.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Op mijn school, toen ik ging voor mijn praktische examen, moest ik gewoon mijn uitslag kopiëren, en binnenbrengen als bewijs.
Wat ik een beetje grof vind, dat men een bewijs vraagt vind ik ok maar dat ze mijn uitslag willen weten gaat een beetje te ver
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Examencentra voor theorie-examens openen rond 0700. Bij mijn weten starten de lessen op de meeste secundaire scholen nog steeds pas rond 0830 of later. Op anderhalf uur tijd moet het toch te doen zijn om examen af te leggen en vervolgens naar school te rijden. Bovendien moet je zo vroeg 's morgens niet aanschuiven.

Het opstaan rond 0600 om stipt om 0700 aan het examencentrum te staan zal wel de grootste hinderpaal zijn...
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef: Wat ik een beetje grof vind, dat men een bewijs vraagt vind ik ok maar dat ze mijn uitslag willen weten gaat een beetje te ver
Bewijs van afspraak voldoet ook geloof ik, maar ik had simpelweg mijn resultaat gekopieerd.
Bertje schreef: Bij mijn weten starten de lessen op de meeste secundaire scholen nog steeds pas rond 0830 of later.
Helaas, 8u15, meestal eerste belsignaal rond 8u12 à 8u13. Om 8u15 start het naar de lokalen begeven... En als je om 7u daar wil zijn, moet je ofwel dicht bij het examencentrum zitten, ofwel nog vervoer vinden. Als je beide ouders vroeg moeten werken, is dat niet simpel.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Bertje schreef:
Benny Stinkens schreef: Ten eerste is bij ons het examencentrum maar om 8u open
Het examencentrum van Bree is op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag open van 0700 tot 1600.
Goed om te weten want ze veranderen daar om de 5 minuten
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
instrukteurken
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2006, 00:00

Bericht door instrukteurken »

Quote: Goed om te weten want ze veranderen daar om de 5 minuten
dat is gelijk het rij examen dan
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Het secundair is voor mij al een tijdje geleden, blijkbaar heb ik me vergist. Maar als je de leerstof grondig kent (en dat zou zo moeten als je examen gaat afleggen) doe je het theorie-examen op 15 Ã 20 minuten. Dan heb je nog iets minder dan een uur om op school te geraken.

Als geen van beide ouders 's morgens voor vervoer kan zorgen, kunnen de grootouders of andere familieleden misschien even inspringen. En als dat allemaal niet kan, is er nog steeds de woensdagnamiddag.
Ik denk dat jongeren teveel naar hun eigen tijdsgebruik kijken en dan zien of de openingsuren van een examencentrum daar in passen een betere methode zou zijn om naar de openingsuren van een examencentrum te kijken en het eigen tijdsgebruik dan maar voor één keer aan te passen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dit is iets te simpel Bertje,

Ten eerste is bij ons het examencentrum maar om 8u open en het is van maasmechelen naar Bree wel iets meer dan een half uurtje rijden (enkel) dus als ik op een gewone schooldag examen ga afleggen kan ik dus nooit op tijd op school zijn.

Gewoon het advies geven om op woensdag te gaan omdat we maar een half dagje school hebben is ook niet goed want het is nu al zo dat het examencentrum op woensdagnamiddag het meeste volk over de vloer krijgt vanwege de schooluren.

Ik ben al 23 jaar van school af en heb mijn rijbewijs maar als ik nog eens mijn theorie zou moeten af leggen wil ik dat doen zonder dat ik onder de druk kom te zitten omdat ik op 2 plaatsen gelijktijdig zou moeten zijn.

Ze hebben al de piepers (dat merk je hier op het forum ook) dus tijdsdruk is het laatste wat ze er nog bij kunnen gebruiken en dus zeggen dat ze voor hun eigen gemak kiezen is misschien wel waar maar dit zou ik dus ook doen

ps
Quote: doe je het theorie-examen op 15 à 20 minuten.
per vraag heb je 30 sec (tenzij je ze allemaal gaat doorklikken) 50 vragen maal 30 sec is 25 minuten dus vergeet dat kwartier maar en zeker als je weet dat je je nog moet aanmelden plaatsje kiezen enz...
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Voor mijn theorie-examen voor de categoerie B heb ik een woensdagnamiddag aangeschoven.
Mijn theorie-examen voor de categorie A heb ik om 0715 's morgens afgelegd (openingsuur van het examencentrum in Kontich) daar ik goed voorbereid was (alle theorie op deze site geleerd, alle oefenvragen gemaakt, alle proefexamens verschillende keren gemaakt) heb ik op alle vragen onmiddellijk nadat het voorlezen gedaan was geantwoord. Dit voorlezen duurt een tiental seconden schat ik, dus op minder dan een kwartier was het examen zelf afgelopen. De formaliteiten hebben hoop en al 5 minuten geduurd. Stipt om 0815 was ik op mijn werk in Hoboken.

Toegegeven, ik reed toen met een eigen wagen, wat de verplaatsing wat sneller maakt dan wanneer je op het openbaar veroer moet vertrouwen.

Als het echt onmogelijk is om 's morgens examen af te leggen, kan je een dagje 'ziek' zijn met een briefje van de ouders (bij ons op school was dit 4x per jaar toegestaan).
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Benny Stinkens schreef: Ten eerste is bij ons het examencentrum maar om 8u open
Het examencentrum van Bree is op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag open van 0700 tot 1600.
Plaats reactie