Handrem niet bereikbaar

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
ikke123
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2006, 00:00

Handrem niet bereikbaar

Bericht door ikke123 »

Ik ben nu momenteel leerling van klasse B ( auto) is het erg als ek me een auto oefent da de handrem niet beschikbaar is voor mijn begeleider want het is een mecredes.
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

denk het wel aangezien 1 van de voorwaarden voor het stagevoertuig is dat de handrem makkelijk bereikbaar is voor de begeleider?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Artikel 6 2° f): Het voertuig moet [...] voorzien zijn van [...] een parkeerrem gemakkelijk bereikbaar door de begeleider [...].

Je zal dus een andere leswagen moeten zoeken.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Onze mercedes is ook afgekeurd voor de rijlessen van de dochter.
Niet alleen omdat het niet mag maar we zouden het niet op ons geweten willen hebben dat er iets gebeurd en de begeleider (ik en/of m'n vriendin in dit geval) er machteloos op moet toezien.
diskeletlietje

Bericht door diskeletlietje »

alee onze peugeot 807 zal dan ook niet tellen
ps: mag je een examen afleggen met parkeersensors?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Tot 1 december moet je nog manoeuvres afleggen op een afgesloten terrein met behulp van poortjes. Op deze poortjes zullen parkeersensoren, als ze al reageren, weinig betrouwbare metingen kunnen uitvoeren zodat ze niet bruikbaar zijn.
Vanaf 1 december moet je enkel nog kunnen parkeren achter een geparkeerde wagen en zal je waarschijnlijk ook geen parkeersensoren nodig hebben.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

vroeger mocht het niet nu mag het wel als de wagen daar orgineel mee is uitgerust
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Benny Stinkens schreef: vroeger mocht het niet nu mag het wel als de wagen daar orgineel mee is uitgerust
En als je dan eens met een andere wagen rijdt of een andere koopt waar dit niet op voorzien is sta je daar voor aap.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Freddie schreef: denk het wel aangezien 1 van de voorwaarden voor het stagevoertuig is dat de handrem makkelijk bereikbaar is voor de begeleider?
Als je een voorlopig rijbewijs model 2 of 18M hebt, is het dus niet verplicht.
Plaats reactie