Plaats voor mindervaliden

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Chauffeur

Plaats voor mindervaliden

Bericht door Chauffeur »

Mag de man van een invalide vrouw (wettelijke kaart) zijn auto wassen op deze plaats?
Hij is niet invalide en de vrouw is niet bij het wassen betrokken!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

De eerste vraag die je je moet stellen is: mag je de auto wassen op de openbare weg?
wegcode.be schreef:7.3. Het is verboden het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, zwerfvuil of stoffen op de openbare weg te werpen, te plaatsen, achter te laten of te laten vallen, hetzij door er rook of stoom te verspreiden, hetzij door er enige belemmering aan te brengen.
Als dit kan zonder hinder of gevaar of stoffen op de openbare weg achter te laten, geen probleem.
wegcode.be schreef:Artikel 25. Parkeerverbod
...
14° op de parkeerplaatsen gesignaleerd zoals voorzien in artikel 70.2.1.3° c, Afbeelding
behalve voor de voertuigen gebruikt door personen met een handicap die in het bezit zijn van een speciale kaart zoals bedoeld in artikel 27.4.1 of 27.4.3.
Als je er mag parkeren, mits jouw speciale kaart, is dat gelijk alsof je op een gewone plaats mag parkeren.

Je mag gerust jouw vrouw laten uitstappen en dan parkeren om daarna jouw auto te wassen.
Met een speciale kaart mag je onbeperkt parkeren.
wegcode.be schreef:27.4.1. De beperkingen van de parkeertijd gelden niet voor de voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap wanneer de speciale kaart bedoeld in 27.4.3. is aangebracht op de binnenkant van de voorruit
Waarom stel je deze vraag? Had hier iemand een bezwaar?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Chauffeur

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door Chauffeur »

@ Rijprof
Bedankt voor reactie.
Ik denk dat veel mensen deze kaart of plaatsen voor mindervaliden misbruiken.
Aan de achterkant staat wel een foto van de persoon waarvoor ze is.
Maar in veel gevallen (mis)gebruiken partners, familie, vrienden ..... deze kaart om op de voorbehouden plaatsen te staan als de persoon van wie de kaart is er niet bij is.
Denk dat er niet of te weinig controle op is!!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

Ja, misbruik zal er spijtig genoeg altijd zijn, maar volgens de wet mag een valide bestuurder die een persoon met een handicap vervoert en gaat parkeren de speciale kaart gebruiken.
Mensen met fatsoen misbruiken dit voorrecht niet en maken plaats voor mensen die dit voorrecht echt nodig hebben.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door bert.covens »

de rijprof schreef:Ja, misbruik zal er spijtig genoeg altijd zijn, maar volgens de wet mag een valide bestuurder die een persoon met een handicap vervoert en gaat parkeren de speciale kaart gebruiken.
Mensen met fatsoen misbruiken dit voorrecht niet en maken plaats voor mensen die dit voorrecht echt nodig hebben.
Euh .....
Chauffeur schreef:@ Rijprof
Bedankt voor reactie.
Ik denk dat veel mensen deze kaart of plaatsen voor mindervaliden misbruiken.
Aan de achterkant staat wel een foto van de persoon waarvoor ze is.
Maar in veel gevallen (mis)gebruiken partners, familie, vrienden ..... deze kaart om op de voorbehouden plaatsen te staan als de persoon van wie de kaart is er niet bij is.
Denk dat er niet of te weinig controle op is!!
Als die kaart op déze manier gebruikt wordt, is dat hoegenaamd géén voorrecht, beste Rijprof. Dat is zonder meer misbruik van de kaart en de desbetreffende parkeerfaciliteiten. En klaar en duidelijk: verboden.

Artikel 5 (*)
De kaart is strikt persoonlijk; zij mag
enkel gebruikt worden wanneer de titularis vervoerd wordt in het voertuig dat geparkeerd wordt of wanneer hij zelf dat voertuig bestuurt.



Als het voor topicstarter een troost kan zijn : de gevolgen bij betrapping kunnen lelijk tegenvallen voor de overtreder. Als men misbruik van de kaart vaststelt, kan het parket wel 's voorzien in een dagvaarding voor de politierechtbank.

Ik geef je hieronder even een idee mee wat een mogelijke overtreder dan zoal te wachten zou kunnen staan:

De Koning kan overtredingen van de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten die de veiligheid van personen onrechtstreeks in gevaar brengen en de overtredingen die bestaan uit het onrechtmatig gebruiken van parkeerfaciliteiten voor personen met een handicap of uit gedragingen inzake de inschrijving waardoor men zich aan vervolging kan onttrekken, bij een besluit vastgesteld na overleg in de Ministerraad, als zodanig aanwijzen als overtredingen van de tweede graad. Deze overtredingen worden gestraft met een geldboete van 20 euro tot 250 euro.

Deze bedragen moet je nog vermenigvuldigen met 6 (opdeciemen), dus het bedrag kan aardig oplopen: van 120 euro minimaal tot 1500 euro maximaal. (een gedeelte kan voorwaardelijk uitgesproken worden)

Vanaf 26 euro uitgesproken boete : daarbovenop ook nog een verplichte bijdrage aan het zogenaamde slachtofferfonds van 150 euro.
Daarbovenop nog gerechtskosten + administratieve kost bij veroordeling.
Vermelding op strafblad als correctionele straf, vanaf 26 euro.

Oh ja, dan is er ook nog de mogelijkheid om een verval van het recht tot sturen uit te spreken als straf :

Artikel 38

§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :
3° indien hij veroordeelt wegens een van de overtredingen van de tweede of de derde graad, zoals bedoeld in artikel 29, § 1;

Het herstel van dat recht, kan dan nog afhankelijk gemaakt worden van herstelonderzoeken :

§ 3. De rechter kan het herstel in het recht tot sturen afhankelijk maken van het slagen voor een of meer van de hiernavermelde examens en onderzoeken:

1° een theoretisch examen;
2° een praktisch examen;
3° een geneeskundig onderzoek;
4° een psychologisch onderzoek.
5° specifieke scholingen bepaald door de Koning.



Kortom, écht mals zou ik de bestraffing niet bepaald noemen. En ja, er zijn er al tegen de lamp gelopen .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

Artikel 5 (*)
De kaart is strikt persoonlijk; zij mag enkel gebruikt worden wanneer de titularis vervoerd wordt in het voertuig dat geparkeerd wordt of wanneer hij zelf dat voertuig bestuurt.
Een bestuurder vervoert zijn gehandicapte vrouw, titularis van een speciale kaart.
Parkeert de auto op een P-plaats voor personen met een handicap.
Brengt zijn vrouw naar huis.
Is daar iets mis mee?
Even later gaat de man terug naar zijn auto om wat duivenpoep weg te wassen.
Is daar 'wettelijk' iets mis mee?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door bert.covens »

de rijprof schreef:
Artikel 5 (*)
De kaart is strikt persoonlijk; zij mag enkel gebruikt worden wanneer de titularis vervoerd wordt in het voertuig dat geparkeerd wordt of wanneer hij zelf dat voertuig bestuurt.
Een bestuurder vervoert zijn gehandicapte vrouw, titularis van een speciale kaart.
Parkeert de auto op een P-plaats voor personen met een handicap.
Brengt zijn vrouw naar huis.
Is daar iets mis mee?
Even later gaat de man terug naar zijn auto om wat duivenpoep weg te wassen.
Is daar 'wettelijk' iets mis mee?
Bij betwisting, zal de rechter wel oordelen ....

Maarreuhm, niet vergeten bij wie de bewijslast ligt.....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

Is mijn voorbeeldje dan zo moeilijk met ja of neen te beantwoorden :?:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door bert.covens »

de rijprof schreef:Is mijn voorbeeldje dan zo moeilijk met ja of neen te beantwoorden :?:
De vrouw afzetten: geen probleem. De parkeerkaart + parkeerplaats werden gebruikt ten behoeve van de titularis van die bewuste kaart.

Het tweede stuk uit je voorbeeldje is al wat lastiger. Die man gaat even nadien even naar buiten om duivenpoep van z'n auto te vegen. Wat denk je zelf ? Wat zou er kunnen gebeuren als uitgerekend NU de politie langskomt ? En PV opstelt ? En in de vaststellingen beschrijft dat zij gedurende x tijd het voertuig geobserveerd hebben en daarbij geconstateerd hebben dat de bestuurder bezig was die auto te reinigen (van duivenpoep) en dat de titularis van die kaart gedurende die tijd niet ingestapt of uitgestapt is ? Juist : . .... oepsie .....

Als de bestuurder uit jouw voorbeeldje niet akkoord is met het PV, mag hij het op de rechtbank gaan uitleggen. En 's kijken of de rechter dit 'wettelijk' vindt of niet. En neen, beste Rijprof, ik heb alvast niet de pretentie mij bij voorbaat in de plaats van die rechter te stellen. Jij wel, soms :?:

Goed geprobeerd, hoor ....
Laatst gewijzigd door bert.covens op 08 sep 2016, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

En neen, beste Rijprof, ik heb alvast niet de pretentie mij bij voorbaat in de plaats van die rechter te stellen. Jij wel, soms :?:
Heb ik ooit beweerd dat ik de pretentie heb om mij bij voorbaat in de plaats van die rechter te stellen?
Waarom haal je er dingen bij die er niets mee te maken hebben? Slaat de fantasie weer op hol?
Wat zou er kunnen gebeuren als uitgerekend NU de politie langskomt ? En PV opstelt ? En in de vaststellingen beschrijft dat zij gedurende x tijd het voertuig geobserveerd hebben en daarbij geconstateerd hebben dat de bestuurder bezig was die auto te reinigen (van duivenpoep) en dat de titularis van die kaart gedurende die tijd niet ingestapt of uitgestapt is ?
Totaal naast de kwestie! Heeft er niets mee te maken.
Stay to the point en haal er niet voortdurend veronderstellingen bij die er niet eens zijn en zelfs niet eens terzake doen.

Die auto mag daar onbeperkt geparkeerd staan want hij werd gebruikt en geparkeerd ten behoeve van de titularis.
Je slaat waarschijnlijk dingen door elkaar door te denken dat je op een plaats voor personen met een handicap enkel een persoon mag laten in- of uitstappen (stilstaan zonder G-kaart) maar hier gaat het over parkeren mét G-kaart.
De vrouw met een handicap hoeft helemaal niet op dat moment in- of uitstappen, want anders zou ze daar de hele dag mee bezig zijn om de auto daar te mogen laten parkeren :mrgreen:

Wat kan de politie zeggen als je je reglementair geparkeerde auto even gaat reinigen?
Niets toch en zo ja, volgens welke wettekst doet die man iets fout?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door bert.covens »

de rijprof schreef:Totaal naast de kwestie! Die auto mag daar onbeperkt geparkeerd staan want hij werd gebruikt en geparkeerd ten behoeve van de titularis.
Als de politie een PV opstelt, en daarin vaststellingen noteert waaruit blijkt dat die parkeerplaats niet door de titularis gebruikt werd, doch door iemand anders die bezig is duivenpoep af te vegen ....

Ik ben simpelweg iets voorzichtiger, en heb niet de pretentie mij bij voorbaat in de plaats van die rechter te stellen. Jij blijkbaar wél, waarvan akte dan.
de rijprof schreef: Je slaat waarschijnlijk dingen door elkaar door te denken dat je op een plaats voor personen met een handicap enkel een persoon mag laten in- of uitstappen (stilstaan zonder G-kaart)
Primo: ik sla geen dingen door elkaar. Het onderscheid tussen stilstaan en parkeren is mij genoegzaam bekend.
Secundo: Het is ook zo dat uitsluitend het parkeren voorbehouden is voor personen met een handicap.
de rijprof schreef: maar hier gaat het over parkeren mét G-kaart.
Juist, ik heb ook niks anders geschreven. En ook hoegenaamd niks door elkaar gehaald.
de rijprof schreef: Wat kan de politie hierop zeggen? Niets toch en zo ja, volgens welke wettekst doet die man iets fout?
Wat zij hierop kunnen doen ?

PV opstellen bijvoorbeeld. En in dat PV bij de vaststellingen noteren dat zij geconstateerd hebben dat noch het voertuig, noch de parkeerplaats gebruikt werden voor/door de titularis van die kaart, maar uitsluitend door een bestuurder die bezig is duivenpoep af te vegen. Ze hebben op geen enkele manier enig gebruik van de parkeerkaart en parkeerplaats door de titularis vastgesteld.

Mocht je ooit een onweerstaanbare drang voelen opkomen in de praktijk uit te testen wat een rechter ervan 'vindt': feel free. Ik leer altijd graag bij. :lol:


En nog 's een hint: het komt voor de overige forumdeelnemers de leesbaarheid van een topic hoegenaamd niet ten goede, als je nog ff alrap je posting gaat wijzigen nadat ik al gereageerd heb. Er bestaat zoiets als het bewaren van een screenshot. Dus met het proberen wissen van sporen daarvan ben je eraan voor de moeite. Ik heb ze hier in m'n bestandjes staan, mocht het ooit nodig zijn. Nice try, Rijprof.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

Ik ben simpelweg iets voorzichtiger, en heb niet de pretentie mij bij voorbaat in de plaats van die rechter te stellen. Jij blijkbaar wél, waarvan akte dan.
Weeral een bewijs dat jouw fantasie wel heel erg op hol slaat. Waar heb ik dat beweerd?
Nog steeds beantwoord je niet de vraag in kwestie.
Als de politie een PV opstelt, en daarin vaststellingen noteert waaruit blijkt dat die parkeerplaats niet door de titularis gebruikt werd, doch door iemand anders die bezig is duivenpoep af te vegen ....
Er is toch een geldige G-kaart, of niet soms?
Hoe kan de politie bewijzen dat die man niet eerst zijn vrouw heeft laten uitstappen? Dat mag zelfs 2 dagen geleden zijn.
Denk je dat de politie daar 2 dagen gaat observeren?
Het onderscheid tussen stilstaan en parkeren is mij genoegzaam bekend.
Je geeft anders niet de indruk wanneer je hetvolgende schrijft:
En in de vaststellingen beschrijft dat zij gedurende x tijd het voertuig geobserveerd hebben en daarbij geconstateerd hebben dat de bestuurder bezig was die auto te reinigen (van duivenpoep) en dat de titularis van die kaart gedurende die tijd niet ingestapt of uitgestapt is ? Juist : . .... oepsie
dit zijn nochtans jouw woorden.

Als ik de zinsbouw of een schrijffout even aanpas, verandert dit niets aan de inhoud. Ik kreeg nochtans geen melding dat er reeds gereageerd werd.

Blijf eens bij de essentie en toon eens met wetteksten aan waarvan die man kan beschuldigd worden door zijn auto te reinigen als hij, zelfs 2 of meer dagen, reglementair geparkeerd staat?

Je draait jezelf in 7 bochten maar een sluitend antwoord geeft je niet. Draai maar wat verder rond de pot of is het misschien juist jouw bedoeling om het voor de lezers nog wat onduidelijker te maken?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door bert.covens »

En om even te reageren op de schrijfsels die je nog aangepast hebt nadat ik al gereageerd heb:
de rijprof schreef: Waarom haal je er dingen bij die er niets mee te maken hebben ? Slaat de fantasie weer op hol ?
Een zekere Rij'prof" begint een verhaaltje te fantaseren over een bestuurder die z'n gehandicapte vrouw laat uitstappen, en vervolgens duivenpoep van die wagen gaat vegen. En vervolgens verwijt Rij"prof" mij dat m'n fantasie op hol slaat.

Faut le faire ....
de rijprof schreef:
Wat zou er kunnen gebeuren als uitgerekend NU de politie langskomt ? En PV opstelt ? En in de vaststellingen beschrijft dat zij gedurende x tijd het voertuig geobserveerd hebben en daarbij geconstateerd hebben dat de bestuurder bezig was die auto te reinigen (van duivenpoep) en dat de titularis van die kaart gedurende die tijd niet ingestapt of uitgestapt is ?
Totaal naast de kwestie! Heeft er niets mee te maken.
Stay to the point en haal er niet voortdurend veronderstellingen bij die er niet eens zijn en zelfs niet eens terzake doen.
Waarom zou dat niet terzake doen ? Waarom is het bijvoorbaat al uitgesloten dat de politie langskomt nét op het ogenblik dat die man die duivenpoep afveegt ?
de rijprof schreef: Die auto mag daar onbeperkt geparkeerd staan want hij werd gebruikt en geparkeerd ten behoeve van de titularis.
Ja, maar klein detailke dat hebben de verbalisanten dan helaas niet kunnen vaststellen. Bestuurder kan perfect de pech hebben dat de verbalisanten langskomen nét wanneer hij die duivenpoep staat af te vegen, en derhalve onmogelijk het gebruik door de titularis konden vaststellen.
de rijprof schreef: De vrouw met een handicap hoeft helemaal niet op dat moment in- of uitstappen, want anders zou ze daar de hele dag mee bezig zijn om de auto daar te mogen laten parkeren :mrgreen:
Poging tot humor ?

Punt is, dat als er in het PV het tegendeel beschreven staat, het aan verweerder is om (met elk middel) het gebruik van de titularis te bewijzen. De bewijslast ligt namelijk niet bij de politie, doch bij verweerder .....

(omgekeerde bewijslast, weet je wel)
de rijprof schreef: Wat kan de politie zeggen als je je reglementair geparkeerde auto even gaat reinigen?
Over het reinigen zelf, bitter weinig.
de rijprof schreef: Niets toch
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Er kan wss weinig bezwaar gemaakt worden tegen het feit dat iemand een reglementair opgesteld voertuig even reinigt.

Maarreuhm .... als je schrijft dat de politie "niets" kan zeggen, zit je er toch wel andermaal weer schro-me-lijk naast. Man, man, man .... Het ontgaat je blijkbaar dat de politie perfect een bevel kan en mag geven om zelfs een reglementair geparkeerd voertuig te verplaatsen. Geeft de bestuurder géén gevolg aan dat bevel, dan volgt een fikse boete, en mag de politie het voertuig op kosten van de bestuurder wegtakelen.


de rijprof schreef: en zo ja, volgens welke wettekst doet die man iets fout?
Politie heeft géén gebruik van de titularis vastgesteld. Enkel gebruik door iemand anders, om duivenpoep af te vegen. Als zij PV opstellen wegens misbruik van die parkeerplaats én parkeerkaart, moet de bestuurder in de rechtbank zijn onschuld bewijzen ......
de rijprof schreef:
Ik ben simpelweg iets voorzichtiger, en heb niet de pretentie mij bij voorbaat in de plaats van die rechter te stellen. Jij blijkbaar wél, waarvan akte dan.
Weeral een bewijs dat jouw fantasie wel heel erg op hol slaat. Waar heb ik dat beweerd?
Jij bent degene die schrijft dat er sowieso geen bezwaar is, niet ik. Dus ja, ik ben wat voorzichtiger dan jij.
de rijprof schreef: Nog steeds beantwoord je niet de vraag in kwestie.
neen, een rij"prof" is simpelweg licht geraakt, en vertikt om antwoorden begrijpend te lezen.
de rijprof schreef:
Als de politie een PV opstelt, en daarin vaststellingen noteert waaruit blijkt dat die parkeerplaats niet door de titularis gebruikt werd, doch door iemand anders die bezig is duivenpoep af te vegen ....
Er is toch een geldige G-kaart, of niet soms?
Ja. Maar mocht je het vergeten: die mag uitsluitend voor/door de titularis gebruikt worden.
de rijprof schreef: Hoe kan de politie bewijzen dat die man niet eerst zijn vrouw heeft laten uitstappen? Dat mag zelfs 2 dagen geleden zijn.
Het ontgaat je blijkbaar alweer dat de verweerder is die zijn onschuld moet bewijzen ipv de politie die schuld zou moeten bewijzen ....
de rijprof schreef: Denk je dat de politie daar 2 dagen gaat observeren?
Kans is klein, zeker ? So ?
de rijprof schreef:
Het onderscheid tussen stilstaan en parkeren is mij genoegzaam bekend.
Je geeft anders niet de indruk wanneer je hetvolgende schrijft:
En in de vaststellingen beschrijft dat zij gedurende x tijd het voertuig geobserveerd hebben en daarbij geconstateerd hebben dat de bestuurder bezig was die auto te reinigen (van duivenpoep) en dat de titularis van die kaart gedurende die tijd niet ingestapt of uitgestapt is ? Juist : . .... oepsie
dit zijn nochtans jouw woorden.


Ja, dat zijn mijn woorden. En dan ? Zij beschrijven vaststellingen waaruit zij concluderen dat de parkeerplaats niet voor/door de titularis gebruikt werd. Te moeilijk om te snappen voor jou ?
de rijprof schreef: Als ik de zinsbouw of een schrijffout even aanpas, verandert dit niets aan de inhoud. Ik kreeg nochtans geen melding dat er reeds gereageerd werd.
Mijn posting stond er nochtans al, en ik heb voor alle zekerheid een screenshot genomen. Beetje ernstig blijven, het ging om iets meer dan dat.
de rijprof schreef: Blijf eens bij de essentie en toon eens met wetteksten aan waarvan die man kan beschuldigd worden door zijn auto te reinigen als hij, zelfs 2 of meer dagen, reglementair geparkeerd staat?
Als het écht tegenvalt: misbruik van de parkeerkaart, en misbruik van de parkeerplaats.
de rijprof schreef: Je draait jezelf in 7 bochten maar een sluitend antwoord geeft je niet. Draai maar wat verder rond de pot
Ik draai geenszins rond de pot, en het is niet nodig bitsig te worden en te schelden.
de rijprof schreef: of is het misschien juist jouw bedoeling om het voor de lezers nog wat onduidelijker te maken?
Neen, die eer laat ik wel aan mensen die zo onfatsoenlijk zijn om nog rap postings aan te passen nadat er al op gereageerd werd. Aan jou, dus.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door de rijprof »

Maarreuhm .... als je schrijft dat de politie "niets" kan zeggen, zit je er toch wel andermaal weer schro-me-lijk naast. Man, man, man .... Het ontgaat je blijkbaar dat de politie perfect een bevel kan en mag geven om zelfs een reglementair geparkeerd voertuig te verplaatsen. Geeft de bestuurder géén gevolg aan dat bevel, dan volgt een fikse boete, en mag de politie het voertuig op kosten van de bestuurder wegtakelen.
Ook hier haal je zaken door elkaar en begin je ineens over een bevel van de politie om de auto te verplaatsen. Dat kan in elk geval, bij iedereen, maar daar ging het niet over.

man, man ,man.... wat een kronkels :!:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Plaats voor mindervaliden

Bericht door bert.covens »

de rijprof schreef:
Maarreuhm .... als je schrijft dat de politie "niets" kan zeggen, zit je er toch wel andermaal weer schro-me-lijk naast. Man, man, man .... Het ontgaat je blijkbaar dat de politie perfect een bevel kan en mag geven om zelfs een reglementair geparkeerd voertuig te verplaatsen. Geeft de bestuurder géén gevolg aan dat bevel, dan volgt een fikse boete, en mag de politie het voertuig op kosten van de bestuurder wegtakelen.
Ook hier haal je zaken door elkaar en begin je ineens over een bevel van de politie om de auto te verplaatsen. Dat kan in elk geval, bij iedereen, maar daar ging het niet over.

man, man ,man.... wat een kronkels :!:
Kronkels :?: Dingen door elkaar halen :?: Neen, dus.

Iedereen kan lezen dat jij en niemand anders godbetert schrijft dat de politie niets kan zeggen als iemand z'n voertuig reglementair geparkeerd heeft. Jammer voor jou als ik je even corrigeer als je stomweg een bok van formaat schiet.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie