doorlopende witte lijn niet zichtbaar

Punten van discussie.
Loeka
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:08

doorlopende witte lijn niet zichtbaar

Bericht door Loeka »

Hallo allemaal,

Ik had vandaag mijn praktijkexamen in Geel.
Het examen begon goed maar op een bepaald moment rijden we op een baan waar je 70 km mag, ik zie in de verte al 2 fietsers(koeriers) op de rijbaan.. ik minder snelheid en blijf er mooi achter. We komen aan een sluis en we rijden over een klein bruggetje , hierna hing ik nog steeds achter de fietsers op dat moment.
Er kwamen geen auto's van de tegengestelde richting en ik dacht ik haal ze in. GROTE fout volgens de examinator! Maar de zogezegde doorlopende witte lijn had ik niet gezien omdat deze helemaal vervaagd is.. je ziet er niets meer van. Mijn vader had de lijn ook niet gezien omdat deze niet meer zichtbaar is. Conclusie : gebuisd, ook al heb ik voor de rest heel goed gereden.

Kan ik hier iets aan doen, of is dit onbegonnen werk ?
Graag jullie mening/ervaring hiermee.

Groetjes Loeka
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: doorlopende witte lijn niet zichtbaar

Bericht door Inazuma »

Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.



Wegmarkeringen moeten dus voldoende zichtbaar zijn, anders gelden ze niet :!:

Erg zuur als dat de enige opmerking was.

Je kan er eens gaan kijken of ze echt zo vervaagd is, best foto's nemen, en dan naar de hoofdexaminator stappen, maar eigenlijk deed je dat best meteen na het examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: doorlopende witte lijn niet zichtbaar

Bericht door GRO »

Zoals Inazuma hierboven schrijft, had je recht van spreken als de lijn echt onzichtbaar is en dat je enige fout is.
Normaal moet je dan onmiddellijk na het examen contact opnemen met de hoofdexaminator.

De verschillende mogelijkheden van protest staan trouwens uitgelegd in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Loeka
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:08

Re: doorlopende witte lijn niet zichtbaar

Bericht door Loeka »

GRO schreef:Zoals Inazuma hierboven schrijft, had je recht van spreken als de lijn echt onzichtbaar is en dat je enige fout is.
Normaal moet je dan onmiddellijk na het examen contact opnemen met de hoofdexaminator.

De verschillende mogelijkheden van protest staan trouwens uitgelegd in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm


Toen we thuis aankwamen heeft mijn vader gebelt met de hoofdexaminator. Hij zei dat het inderdaad verwarrend is met de wegmarkeringen. Maar hij zei dat dat niet de reden was dat ik gebuisd was (terwijl mijn examinator dit nochtans duidelijk zei). Ik zou geen voorrang hebben verleend aan een auto op een voorrangsweg. Ik wou een baan opkomen waar veel file was ... ik keek rustig rond en wachtte af... ondertussen stonden er al verschillende auto's achter mij. Op en bepaald moment rijden de stilstaande auto's rustig door maar een iemand wacht en wilt mij er wel tussen laten. Ik keek nog is naar de andere kant, er kwam een auto aan maar dan kon ik nog makkelijk voor. Ik stak de weg over en voegde in, anders had ik er nu nog gestaan :D Ik wou het verkeer achter mij niet hinderen.. daarom deze keuze. Fout volgens mijn examinator want dit zou gevaarlijk zijn geweest... die auto die er toen aankwam moest misschien gas lossen akkoord , maar zij doet precies of die auto moest alles dichtgooien. Het enigste wat ik wou was vlot rijden en het verkeer achter mij niet laten wachten..

De hoofdexaminator zei dat we een verzoekschrift konden indienen binnen de 15 dagen. Dit gaan we zeler doen. Denken jullie dat dit iets gaat helpen?


alvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: doorlopende witte lijn niet zichtbaar

Bericht door Inazuma »

Gaat weinig helpen indien de echte fout wat anders was

Als de voorranggerechtigde bestuurder verplicht wordt te vertragen doordat jij invoegt, heb je geen voorrang verleend ...
Plaats reactie