**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Coolvision
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 nov 2015, 06:11
Locatie: Oostende

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Coolvision »

EJ1985 schreef:Wat ik wel kan aanraden, als je praktijkexamen wil doen, dat je twee uur voor uw examen les neemt, dat neemt de stress weg en geeft opfrissing.
Bij sommige rijscholen kan je de 2u splitsen : Je neemt dan een uurtje bvb de week voordien en een uurtje net voor examen.
Je examen duurt ook al 40 min...
Gewoon even vragen.
Freee

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Freee »

In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Denijs-Westrem

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Smalle straat, net plek genoeg om in drie keer te keren en nipt niet de kant te raken.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Drukke baan, die richting Sint-Denijs-westrem dorp loopt. Wel heel veel plaats achter je. Direct goed geparkeerd (geen opmerkingen)


Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
remvloeistof, alle lichten, zithouding (dus spiegels, zithouding, enz), en voor- en achterruit ontwaseming

Ben je met de rijschool of een begeleider geweest?
Met de rijschool (VAB Voskenslaan)

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het?
Rijschoolinstructeur

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Eerst enkel met de papa leren rijden. Rijexamen in Eeklo gedaan. Maar gebuisd. Dan 6 uren rijles genomen met VAB Voskenslaan en rijexamen in Gent gedaan. Direct geslaagd.

Verdict:

Geslaagd zonder opmerking.
Lies20
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2015, 22:37

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Lies20 »

Freee schreef:In welk examencentrum ben je geweest?
Sint-Denijs-Westrem

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Smalle straat, net plek genoeg om in drie keer te keren en nipt niet de kant te raken.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Drukke baan, die richting Sint-Denijs-westrem dorp loopt. Wel heel veel plaats achter je. Direct goed geparkeerd (geen opmerkingen)


Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
remvloeistof, alle lichten, zithouding (dus spiegels, zithouding, enz), en voor- en achterruit ontwaseming

Ben je met de rijschool of een begeleider geweest?
Met de rijschool (VAB Voskenslaan)

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het?
Rijschoolinstructeur

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Eerst enkel met de papa leren rijden. Rijexamen in Eeklo gedaan. Maar gebuisd. Dan 6 uren rijles genomen met VAB Voskenslaan en rijexamen in Gent gedaan. Direct geslaagd.

Verdict:

Geslaagd zonder opmerking.
Proficiat! :)
Yuppieee

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Yuppieee »

In welk examencentrum ben je geweest?
Haasrode op 29.02.2016

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Kerspelstraat. Smalle straat, dus 5 keer moeten keren.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ijzerenpoortstraat. Geen rijdende auto's in de straat en ook geen auto's achter de auto waarachter ik moest parkeren. Heel snel en goed geparkeerd!

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Remvloeistof. Nadien, moest ik in de auto stappen en het raam omlaag doen om de examinator te kunnen horen. Daarna dimlichten, mistlichten, grootlichten, rem, richtingsaanwijzers, en voor- en achterruit ontwaseming.

Ben je met de rijschool of een begeleider geweest?
Begeleider

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het?
Vader

Verdict
GESLAAGD met een opmerking: toen ik van de Tiensepoort de Leuvense ring opreed, had ik de linkse rijstrook gepakt terwijl het de rechtse moest zijn.

ROUTE
https://www.dropbox.com/s/p1pxon5oa9z2d ... 6.gpx?dl=0
Download de file en open die in een online gpx viewer: http://www.gpsvisualizer.com/

EXTRA
- Het parkeren moet in een contine S beweging!
- Proberen altijd op de motor te remmen tot de auto genoeg vertraagt. Nooit op neutraal zetten en gewoon remmen (=zeker gebuisd)!
- In het begin van het rijexamen moest ik de auto stilleggen op een kleine helling achter het examen centrum. De handrem opgetrokken natuurlijk! Daarna vroeg de examinator mij om te vertrekken.
- Voor de rest gewoon rustig blijven ook als je denkt dat je gebuisd bent.
- Ik had 2 pillen van Sedinal Plus gepakt een uur voor het examen en het hielp om de zenuwen onder controle te houden.
ruffflemasn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2016, 12:45

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door ruffflemasn »

In welk examencentrum ben je geweest?
Gent - St Denijs Westrem 24-03-2016

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mijn begeleider.

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest een straatje aan het examen centrum inrijden en daar keren.. stond niks van auto's, in 3 keer zonder probleem.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Iets drukkere baan nu, hij zei: we gaan een auto uitkiezen en daarachter mag je parkeren, zonder probleem gelukt.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Linker en rechter pinkers + stoplicht

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ja rijschool Lust, bal in stad Gent met begeleider van Lust

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Lust begeleider.

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
20 uur les gevolgd dan 7 maand alleen op de baan, vandaag geslaagd voor mijn examen eerste maal. Theorie had ik via deze site geleerd en had 48/50.
Dus dikke merci allemaal, niet teveel stressen is voor niks nodig. Aja kheb route 4 genomen...niet moeilijk.

Over and Out ;]]]
Lies20
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2015, 22:37

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Lies20 »

GRO schreef:Beste jongeren,

Willen jullie hieronder even vertellen hoe het nieuwe praktijkexamen is verlopen?

Voorbeeld:
- In welk examencentrum ben je geweest? Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?schuin achter me
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?Ik mocht zelf de plaats kiezen in een aangeduide straat, ik heb gekeerd op ongeveer halverwege het stuk voor de bocht zodat ik goed kon zien. Ik kreeg wel een brede straat toegewezen, vorig examen was veel smaller
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Ik kreeg een plaats aangeduid, achter een grote Jeep. Dit was wel vlak voor een garagepoort. Omdat ik hier op dit forum al veel heb rondgeneusd wist ik dat dat mag voor het examen, mijn begeleider wist dat niet en ik zag aan haar gezicht dat ze dacht dat ik daarmee een grote fout aant maken was :p Maar het ging vlot, van de eerste keer stond ik goed. Ik vond het nog vrij ver van de rand precies, maar het zal de toegestane 30cm zijn geweest :)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Ik moest de ruitenwisservloeistof aanduiden. Daarna pinkers, lichten, toeter
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Met een begeleider (heb wel 6 uur verplicht rijlessen gehad)
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) mama

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Dit examen was poging 4, ik heb dus 6 uur rijschool verplicht gevolgd. Vorige 3 pogingen hebben de zenuwen mij de das omgedaan, een paar dagen geleden kwam ik hier nog om tips vragen :p
Ik heb deze keer rescue spray gebruikt, ik had nog wel zenuwen (de examinator had het ook gezien), maar ze hebben me niet tegen gehouden deze keer, want ik ben geslaagd :D
Enige opmerking dat erbij stond was voorbehoud snelheid en verkeersinzicht, ik had wat lang staan treuzelen bij een dame die niet kon beslissen of ze nu wel of niet vanuit haar garagepoort voor mij de baan op zou schieten. Daarnaast had ik ook goed defensief gereden, en goed zoekend gekeken :)
Shana

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Shana »

In welk examencentrum ben je geweest?
Ik ging naar het examencentrum van Deurne.

Zat de examinator naast of achter jou?
De examinator zat rechts achter mij, begeleider van de rijschool zat naast mij.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Er werd gezegd dat ik een bepaalde straat moest in draaien en in die straat moest keren. Volledig eigen keuze dus.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik kreeg een auto aangewezen waar ik achter moest parkeren met een vloeiende S-beweging. Ik had ruim voldoende plek maar ben op eigen initiatief opnieuw begonnen. Dit was geen enkel probleem. Eens ik geparkeerd stond moest ik de wagen verlaten alsof ik een hele tijd weg zou zijn.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Slijtage van de banden, zithouding, buitenspiegels, richtingaanwijzers, stoplicht, dimlicht, achterruitverwarming

Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Ik ben met rijschool Sanderus te Schoten gegaan.

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Toen ik mijn theorie gehaald had ben ik met mijn papa beginnen rijden om de basis toch al mee te krijgen. Dan hebben we besloten om een 20 uren pakket te volgen bij de rijschool. Toen dit was afgelopen heb ik 2 keer examen gedaan waarbij ik 2 keer gebuisd werd. Ik heb dan besloten om nog een half jaar verder te oefenen met mijn papa. Dan heb ik terug 6 uur (verplicht!) genomen en aansluitend mijn examen gedaan. 3 de keer goede keer want nu ben ik eindelijk geslaagd. Ik heb er wel voor gekozen om voor mijn examen 2 pillen Sediplus relax te nemen voor de stress en dit heeft mij echt geholpen.
Free

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Free »

- In welk examencentrum ben je geweest?
In Geel

- Zat de examinator naast of achter jou?
Schuinachter mij

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Mocht kiezen waar in de straat. De straat was ontzettend breed waardoor het helemaal geen probleem was

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De examinator duidde een wagen aan waarachter ik moesy parkeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Koelvloeistof aanduiden, hoe je de buitenspiegels afsteld, zithouding en alle lichten aan de wagen

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz..)
Stiefpapa
Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Ik heb in totaal 16uur rijschool gehad. Oorspronkelijk 12 maar heb daarna nog een rijscreeninh gehad van 2 uur en nog eens 2 uur les voor de eerste keer examen. Mijn eerste keer examen heb ik te Leuven afgelegd en helaas er niet door. Maar nu wel dus ontzettend blij.
Klo

Examencentrum Asse

Bericht door Klo »

Ben gisteren mijn praktijkexamen gaan afleggen in het examencentrum Asse Mollem

- Koelvloeistof aanduiden
- dimlichten, fahren, achtermistlichten, pinker links en pinker rechts

De examinator was een zeer vriendelijke vrouw die mij alles goed uitlegde en helemaal neit gehaast was en mij op mijn gemak liet voelen. Ze nam achterin plaats achter begeleider

Moest parkeren achter een wagen en daarna auto afsluiten en uitstappen
Keren in een straat ( examinator koos de straat en ik mocht in die straat kiezen waar te parkeren)

Ben rechtsaf gegaan aan het examencentrum en richting Asse gegaan en daar heel het centrum doorgereden en bijna elke situatie tegengekomen

Opletten voor rood licht aan dambordmotief 500 m voor examencentrum, springt vrij snel op rood..

Resultaat: geslaagd! Opmerkingen waren dat ik net iets te lang wachtte bij een voorrang en als ik 1 keer keek ik gewoon moest gaan
Piepke

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Piepke »

- In welk examencentrum ben je geweest? Bree
- Zat de examinator naast of achter jou? Achter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? "In deze straat gaan we keren", te dicht bij een bocht gekeerd en het lukt niet in 3 keer, maar in 5 wat de examinator naderhand van zij dat dat niet erg was.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? "Parkeer hier achter de donkerblauwe wagen" Stond bij de eerste keer iets van een 30 cm van de rand, opnieuw gedaan en stond nu beter.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? hoe stoel juist zetten (niet doen, gewoon uitleggen), alle lichten (hij zag mijn standlichten maar niet, terwijl ze wel aan stonden), oliepeil van de motor en hoe controleren, de claxon.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Eigen begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Oom

Niet geslaagd. Goede bediening van het voertuig maar een aantal fouten: te weinig in spiegels gekeken bij het afslaan, nog meer naar links gaan staan (terwijl ik dacht dat ik niet meer linkser kon gaan staan op bepaalde momenten), niet gepinkt voor fietsers op het fietspad die op de baan kwamen, maar die fietsers stopten (op het voetpad) en reden dus niet verder..., en een voorrang van rechts straat niet gezien (dacht dat het bord bij de uitgang van de brandweer stond, en had het straatje erachter niet gezien)

Kan iemand mij mss een lijst geven waar de codes worden uitgelegd? (Het zou toch beter zijn dat ze je een link geven bij die dingen zodat je weet wat en hoe)
Op mijn blad staan:
1. Bediening voertuig:
1/7.00 rem- en vertragingstechniek -> opmerking: 14 - ECO +
5. Richtingsverandering:
5/1.00 zich vergewissen - bord F bis
5/3.00 uitwijken als vereist
8. Snelheid en verkeersinzicht:
8/10.00 kruispunt bord B 1-17 (M9-10)
8/10.00/2 B17
10. Defensief rijden:
10/6.00 voorrang (hier had ik eigenlijk tijd genoeg om af te slaan, maar gewacht tot auto door was)
11 Manoeouvres:
11/2 keren in een straat
11/2/01 zich vergewissen
11/2/16 defensief aanpak / doorstroming

Ik zou graag al een volgend examen plannen, alleen is het dichtste bij al 20 juni en het volgende pas de 27e juli. Wat zouden jullie aanraden? (of mag ik in dit topic deze vraag niet stellen?)
Brb

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Brb »

- In welk examencentrum ben je geweest? Geel

- Zat de examinator naast of achter jou? Naast me, begeleider achteraan want is smal achteraan

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Examinator duidde de straat aan en ik mocht zelf kiezen waar, rustige straat breed genoeg, goed verlopen.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? Examinator heeft wagen aangeduid, ik moest hierachter parkeren, dan uitstappen en weer instappen alsof ik alleen was.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Pinkers, claxon, alle lichten, zithouding, spiegels afstellen, ontwaseming. Koelvloeistof aanduiden.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....): mijn mama

Geslaagd met 2 opmerkingen: 1° Onvoldoende: rechts de rijbaan oprijden,een paar keer bij het rechts rijden per ongeluk een klein stukje op het andere rijvak gezeten. Voorbehoud: snelheid.In een zone 30 net iets te snel gereden.

Vrij lang examen (55 minuten) met parkeren en keren binnen het eerste kwartier
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?
Schuin achter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ze zei: in deze straat mag je keren, je kiest zelf wat de beste plaats is.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Parkeren achter een camionette.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Motorolie, dimlichten, grote lichten, voor- en achtermistlicht, voorruit en achterruit verwarming, pinkers, claxon
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Enkel begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Mama
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest? Geel
- Zat de examinator naast of achter jou? Schuinachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? "In deze straat ga je keren, je kiest zelf een plaats uit."
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? "Achter die grijze auto mag je parkeren."
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Remolie, dimlichten, grote lichten, voormistlicht, voor- en achterruitverwarming, claxon, pinkers, rem, zithouding, spiegels
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Enkel begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Eerste lessen met papa (vertrekken - stoppen), al de rest met mama


Was mijn tweede keer, enkel manoevres waren niet goed, terwijl die bij mijn eerste poging wel goed waren. Ben toch geslaagd want ik rij heel erg goed op de baan zei ze.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Gast schreef:- In welk examencentrum ben je geweest? Geel
- Zat de examinator naast of achter jou? Schuinachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? "In deze straat ga je keren, je kiest zelf een plaats uit."
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? "Achter die grijze auto mag je parkeren."
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Remolie, dimlichten, grote lichten, voormistlicht, voor- en achterruitverwarming, claxon, pinkers, rem, zithouding, spiegels
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Enkel begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Eerste lessen met papa (vertrekken - stoppen), al de rest met mama


Was mijn tweede keer, enkel manoevres waren niet goed, terwijl die bij mijn eerste poging wel goed waren. Ben toch geslaagd want ik rij heel erg goed op de baan zei ze.
Was trouwens na 25 minuten al terug aan het examencentrum.
Rhand
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2015, 17:46

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Rhand »

In welk examencentrum ben je geweest? Geel
- Zat de examinator naast of achter jou? Schuinachter
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? "In deze straat ga je keren, je kiest zelf een plaats uit."
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? "Achter die grijze auto mag je parkeren."
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? Koolvloeistof, dimlichten, grote lichten, voormistlicht, voor- en achterruitverwarming, claxon, pinkers, rem, zithouding, spiegels
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? Rijschool
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? Moeder

Heel onvriendelijke examinator, wou hand gegeven negeerde hij gewoon, mijn moeder ook. Toen wist ik al met wat voor zielig figuur ik te maken had.

Moest dikke 45-50 mins rondrijden (wsl omdat ik na 35 mins nog niks fout had gedaan), altijd voorrang gegeven wnr het moest, vertraagd aan elke voorrangsbaan, gepinkt, aan juiste snelheid gehouden, in spiegels gekeken, parkeren, keren allemaal geen probleem, wou mij rechtdoor in verboden straat laten rijden, niet gedaan.

Dan komen we aan dat dubbel rondpunt in Geel hier maak ik mijn eerste en enige fout door niet rechts te rijden, kom aan kruispunt links aan dus moet bnnbaan, moet 2de rechts, komen aan afslag maar er zijn wagens op buitenbaan ik zet pinker op en wacht tot er plaats is en rij dan door. Komen aan examen centrum aan, gebuisd omdat ik bnnbaan had gepakt en bij afslag auto's achter mij op de bnnbaan moesten wachten... Echt snap er niks van zeg hem dus iedereen die op bnnbaan rijd is gebuisd altijd? Want moet toch vaak soms wachten voordat je eraf kan op de bnnbaan heeft hij niks zinnig op te antwoorden... Gwn gebuist, snapte er niks van, moeder ook niet, echt zielig figuurtje bewust 15 mins langer gereden omdat ik nog niks fout had gedaan en voor iets wat hoogstens een kleine fout is gebuist. Heel triestig manneke.

Edit: Juist nog ff thread zitten lezen, iemand die net als mij heeft gedaan + nog meer fouten en er wel gewoon door, zo zie je maar hoeveel afhangt van welke examinator je krijgt. Ook verhalen van mijn rij-instructuur gehoord dat er in Geel een examinator is waar als hij leerlingen bij het examen begeleid gewoon letterlijk nog nooit iemand bij door is geweest (op vele jaren tijd). Tis gewoon allemaal een scam, hoe kan je nu een priveorganisatie dit laten doen waarbij niks controle is en het in hun eigen instresse is om mensen te laten buizen zodat ze wel moeten terugkomen... , diegene die dat niet denken hebben er tenzij zelf iets bij te winnen of hbb gewoon geluk gehad bij hun eigen examinator en nooit meegemaakt dat er ook gwn examinatoren zijn die er gwn 90% buizen en als je iemand wil buizen vind je altijd wel iets desnoods laat je ze gwn 15 mins langer rijden, ook al rij je 20 jaar maakt niet uit

Edit2: Dit vind ik qua uitleg voor dubbele retonde in deze thread:

Je MAG op een rotonde de rijstrook kiezen, maar het MOET niet.
Algemene regel zegt dat je rechts moet rijden en bij de uitzonderingen staat o.a. : behalve op pleinen en rotondes.
Je MOET wel naar de rechterrijstrook voorsorteren als je rechts wil afslaan (uitrit nemen).
Bij het veranderen van rijstrook MOET je voorrang verlenen.

Heb ik dus ook gedaan (was 2de uitrit recht niet eerste dus mocht) en heb voorrang gegeven, gewoon totaal onterecht gebuist, leuk.
Laatst gewijzigd door Rhand op 26 aug 2016, 03:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie