Beste moderator, forumleden,
Onlangs het handboek theorie rijbewijs C&D gekocht.
Bij vraag oefenvraag 10627 wordt er gevraagd hoeveel % de uitstoot verminderd bij een snelheid van 80 km/u in plaats van 90 km/u.
In het handboek staat duidelijk 10%. Doch bij het proefexamen zegt men dat dit antwoord fout is en dat het 5% betreft.
Wat is het juiste antwoord?
vraag 10627
Re: vraag 10627
6 dagen later nog steeds geen antwoord, lastig aangezien de oefencode maar 7 dagen geldig is.
Hulp op het forum is dan toch niet wat het moet zijn blijkbaar.
€ 27,95 voor een boek met "ondersteuning" en een website met toch wat tegenstrijdigheden.
Nog een tip voor de volgende druk van het boek.
In het hoofdstuk 30 - "Waar rijden - waar niet rijden" spreekt men over de plaats op de openbare weg.
Punt twee spreekt over de "Autoweg" doch op pagina 124 punt twee B. spreekt men over een "Autosnelweg met 2 rijstroken in de gevolgde richting"
Hier is nog werk aan de winkel.
Hulp op het forum is dan toch niet wat het moet zijn blijkbaar.
€ 27,95 voor een boek met "ondersteuning" en een website met toch wat tegenstrijdigheden.
Nog een tip voor de volgende druk van het boek.
In het hoofdstuk 30 - "Waar rijden - waar niet rijden" spreekt men over de plaats op de openbare weg.
Punt twee spreekt over de "Autoweg" doch op pagina 124 punt twee B. spreekt men over een "Autosnelweg met 2 rijstroken in de gevolgde richting"
Hier is nog werk aan de winkel.
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: vraag 10627
@ Stefan of GRO,
Kunnen jullie dit eens nakijken
In het boek staat inderdaad 10%
Kunnen jullie dit eens nakijken
In het boek staat inderdaad 10%
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: vraag 10627
Ik heb momenteel het antwoord aangepast zodat het overeenkomt met het boek.hoeveel % de uitstoot verminderd bij een snelheid van 80 km/u in plaats van 90 km/u.
Eigenlijk is een correct antwoorden geven moeiijk, omdat verschillende studies met andere resultaten komen.
Er is zelfs een studie die zegt dat het verlagen van de snelheid aanleiding kan geven tot file wat de uitstoot enorm verhoogt.
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/pers ... udie03.pdf
@Stefan: vraag best weglaten?
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: vraag 10627
@ GRO
Op blz 124 staat inderdaad ook de typefout "autosnelweg"
er staat wel de afbeelding bij van een bord autoweg en de tekst spreekt ook over een autoweg.
Bij de updates van het boek staat er nog niets van vermeld.
Ook even aanpassen aub
Op blz 124 staat inderdaad ook de typefout "autosnelweg"
er staat wel de afbeelding bij van een bord autoweg en de tekst spreekt ook over een autoweg.
Bij de updates van het boek staat er nog niets van vermeld.
Ook even aanpassen aub
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: vraag 10627
@ Benny
Zie varia/wijzigingen
Zie varia/wijzigingen
-
- Administrator
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
- Locatie: Wechelderzande
Re: vraag 10627
Er wordt algemeen van uitgegaan dat een snelheidsverlaging van 90 naar 80 km/u leidt tot een vermindering van het brandstofverbruik van ongeveer 10%.
Logischerwijze gaat de uitstoot dan ook met 10% naar beneden.
Wat betreft de fout op pagina 124: die fout werd al rechtgezet op het "varia" gedeelte van de bijhorende website.
De fout staat overigens alleen in de titel, de rest van de tekst spreekt wel over een autoweg.
Het is nu eenmaal een nadeel van een gedrukt boek dat een drukfout niet onmiddellijk kan rechtgezet worden, dit kan pas bij een herdruk of een volgende uitgave.
Ik heb als auteur van het handboek de uiterste zorg besteedt aan de manuscripten en die bovendien door meerdere personen laten nalezen. Een zetfout is echter snel gebeurd en daar heeft de schrijven helaas geen invloed meer op. Ik heb bij het nalezen van het handboek nog andere foutjes ontdekt, we hebben die onmiddellijk online geplaatst.
Bij een volgende druk zullen deze fouten aangepast zijn.
Logischerwijze gaat de uitstoot dan ook met 10% naar beneden.
Wat betreft de fout op pagina 124: die fout werd al rechtgezet op het "varia" gedeelte van de bijhorende website.
De fout staat overigens alleen in de titel, de rest van de tekst spreekt wel over een autoweg.
Het is nu eenmaal een nadeel van een gedrukt boek dat een drukfout niet onmiddellijk kan rechtgezet worden, dit kan pas bij een herdruk of een volgende uitgave.
Ik heb als auteur van het handboek de uiterste zorg besteedt aan de manuscripten en die bovendien door meerdere personen laten nalezen. Een zetfout is echter snel gebeurd en daar heeft de schrijven helaas geen invloed meer op. Ik heb bij het nalezen van het handboek nog andere foutjes ontdekt, we hebben die onmiddellijk online geplaatst.
Bij een volgende druk zullen deze fouten aangepast zijn.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit (J. Cruijff)
Re: vraag 10627
Als je CO2 - verbrande brandstof dus - gelijkstelt met "uitstoot"
Verbruik gaat naar beneden, andere meer schadelijke uitlaatgassen zoals NOx verhogen bij 80 ipv 90
Verbruik gaat naar beneden, andere meer schadelijke uitlaatgassen zoals NOx verhogen bij 80 ipv 90