Dit is vraag 615

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Dit is vraag 615

Bericht door Gast »

Dit is vraag 615
Kunnen auto's uit de tegengestelde rijrichting aangereden komen?
(ja of neen)

Fout
Juist = ja
Het is verboden in deze rijrichting voorbij het bord te rijden.
Ik snap het niet :?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Dit is vraag 615

Bericht door Benny Stinkens »

Het verbodsbord vertelt ons dat wij niet in die richting mogen rijden.
Maar het vertelt ons niet dat er uit deze richting niemand zou mogen komen. :idea:

Dit is het verschil tussen het bord C1 Afbeelding En het bord C3 Afbeelding

C1 = ik mag er niet inrijden, er mag wel iemand uitkomen.
C3 = (in beide richtingen verboden) ik mag er niet inrijden, niemand mag er uitrijden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Dit is vraag 615

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef:C3 = (in beide richtingen verboden) ik mag er niet inrijden, niemand mag er uitrijden.
C3 : Afbeelding

Dat zou de bedoeling moeten zijn ...
De praktijk is wel even anders :!:
De wegbeheerder "vergeet" stelselmatig het deel "in beide richtingen" ...

Een C3 is helaas GEEN ENKELE garantie dat er geen verkeer uit dergelijke straat komt.
Zelfs niet wanneer de C3 niet voorzien is van enig onderbord dat bepaalde bestuurders wél toelaat.

Er zijn talrijke situaties waar aan 1 kant een C3 zonder onderborden staat, maar vanuit de andere kant wel degelijk verkeer toegelaten wordt
Gast

Re: Dit is vraag 615

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:Er zijn talrijke situaties waar aan 1 kant een C3 zonder onderborden staat, maar vanuit de andere kant wel degelijk verkeer toegelaten wordt
Graag een VB.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Dit is vraag 615

Bericht door Benny Stinkens »

Ik ga het antwoord aan Inazuma overlaten, maar het enige voorbeeld wat ik in mijn hoofd heb is dat de wegbeheerder daar een fout maakt. :idea:
Inazuma schreef:Een C3 is helaas GEEN ENKELE garantie dat er geen verkeer uit dergelijke straat komt.
Garantie kan ik er inderdaad niet op geven, want zelfs al maakt de wegbeheerder geen enkele fout, als er een of andere weggebruiker dit bord niet respecteerd, komt er ook iemand uit deze straat. :idea:

Een rood verkeerslicht betekent dat we moeten stoppen, maar 100% garantie dat iedereen dan dit ook doet kan ik ook niet geven :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Dit is vraag 615

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:
Inazuma schreef:Er zijn talrijke situaties waar aan 1 kant een C3 zonder onderborden staat, maar vanuit de andere kant wel degelijk verkeer toegelaten wordt
Graag een VB.
http://tinyurl.com/o5jtfvy" target="_blank
(linkt naar Google streetview)

Lier, Antwerpsestraat, kruispunt met Karthuizersvest.

Je kijkt de Antwerpsestraat in, in de richting van de Grote Markt.
Vanuit die kant komt wel degelijk verkeer.
Fietsers en bussen permanent, alle ander verkeer is toegelaten tussen 1800 en 1100 ...
Plaats reactie