Wanneer wordt je rijbewijs definitief ingevorderd?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Kristof

Wanneer wordt je rijbewijs definitief ingevorderd?

Bericht door Kristof »

Beste mensen,

Ik heb vandaag voor de tweede keer mijn praktisch rijexamen gedaan en ben geslaagd. Ik had er zoveel stress voor en vond zelfs dat ik de eerste poging beter reed maarja, ik wil die stress nooit meer meemaken.
Welke (zware) overtredingen zou je moeten maken opdat je je rijbewijs definitief kwijt bent, of je praktijk examen opnieuw moet doen?
Ik wil zeker niet de randjes er gaan aflopen of overdreven agressief gaan rijden, ik wil dit gewoon weten als parate kennis :)

Mvg, Kristof
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Wanneer wordt je rijbewijs definitief ingevorderd?

Bericht door Benny Stinkens »

Vermits je nog maar pas geslaagd bent ga ik je alvast eens kennis laten maken met de strengere bestraffing voor beginnende bestuurders. :wink:

http://wegcode.be/actueel/recente-wijzi ... estuurders
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Wanneer wordt je rijbewijs definitief ingevorderd?

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Vermits je nog maar pas geslaagd bent ga ik je alvast eens kennis laten maken met de strengere bestraffing voor beginnende bestuurders. :wink:

http://wegcode.be/actueel/recente-wijzi ... estuurders
Alcohol en drugs had ik al eens gehoord, de rest is nieuw, danku!
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Wanneer wordt je rijbewijs definitief ingevorderd?

Bericht door Inazuma »

En "de rest" is héél veel ....

Wat je "definitieve invordering" van het rijbewijs noemt, kan enkel als strafmaatregel als je het echt wel héél bont gemaakt hebt, of in geval van medische problemen, en wordt dan uitgesproken door de politierechtbank.

In het geval van de "beginnende bestuurders" is de intrekking van het rijbewijs steeds verplicht gekoppeld aan de voorwaarde om herstelexamens af te leggen om weer te mogen rijden.
Zo lang je die niet aflegt, om welke redenen dan ook, krijg je ook je rijbewijs niet terug ...
Plaats reactie