Geldigheid theorie

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Driverken3

Geldigheid theorie

Bericht door Driverken3 »

Hoe kun je je theorie langer dan 36 maand laten gelden zonder opnieuw examen te doen?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Geldigheid theorie

Bericht door bert.covens »

Het attest dat je geslaagd bent in je theorie-examen, is sowieso maar 3 jaar geldig.

Wat wél kan, is dat je binnen deze periode verandert van model voorlopig rijbewijs. In die zin, is het wél perfect mogelijk om je praktijkexamen af te leggen, hoewel het al langer dan 3 jaar geleden is dat je geslaagd bent in je theorie-examen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Geldigheid theorie

Bericht door GRO »

Je vindt de uitleg ook in ons praktijkboek.

http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Driverken3

Re: Geldigheid theorie

Bericht door Driverken3 »

ik zou snel na mekaar nog uren willen boeken om zo snel aan 20u te komen, wil een rijschool hier rekening mee houden?
Ik was toch van plan om intensief te gaan lessen dus ik vind 20u geen probleem want ik heb er genoeg over gelezen dus zullen ze zeer nuttig zijn.
Driverken3

Re: Geldigheid theorie

Bericht door Driverken3 »

ik kom hierbij terug op mijn vorige vraag: als je bij een rijschoolketen boekt (denk hierbij automatisch aan bv VAB) en dan hebben die vele filialen, mag je wisselen tussen de filialen om aan 20u te komen?

Het blijft dan immers dezelfde rijschool en ik weet dat lesgevers van zo'n rijschool ook tussen de filialen kunnen wisselen dus ik vind het eigenlijk niet zo'n gekke vraag. Het enige nadeel: 20u is zeer duur. Jammer genoeg.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Geldigheid theorie

Bericht door GRO »

ik kom hierbij terug op mijn vorige vraag: als je bij een rijschoolketen boekt (denk hierbij automatisch aan bv VAB) en dan hebben die vele filialen, mag je wisselen tussen de filialen om aan 20u te komen?
Zou je dat niet beter in de rijschool vragen???
Driverken3

Re: Geldigheid theorie

Bericht door Driverken3 »

zal ik doen maar misschien hebben jullie nog een geruststellende reactie en bevestigen jullie dat dit mogelijk is :D
Plaats reactie