125CC

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
skatersan

125CC

Bericht door skatersan »

Hallo

ik geraak er tegenwoordig niet meer wijs uit of het nu wel of niet mag.
hier is de situatie. ik zal hopelijk 18 december mijn rijbewijs B halen.
zou ik hiermee dan een 125cc motor me mogen besturen of moet ik een apart rijbewijs A afleggen?

alvast bedankt
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: 125CC

Bericht door Wouter »

Je zal eens je 2 jaar je rijbewijs B hebt met een 125cc mogen rijden IN BELGIË, na het volgen van een opleiding. (Geen extra examen voor zover ik begrepen heb)

Je kan natuurlijk ook gewoon examen voor rijbewijs A afleggen, dan kan je vlugger met zo'n motorfiets rondrijden, en dan mag het ook ineens internationaal.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: 125CC

Bericht door Gast »

Wouter schreef:Je zal eens je 2 jaar je rijbewijs B hebt met een 125cc mogen rijden IN BELGIË, na het volgen van een opleiding. (Geen extra examen voor zover ik begrepen heb)

Je kan natuurlijk ook gewoon examen voor rijbewijs A afleggen, dan kan je vlugger met zo'n motorfiets rondrijden, en dan mag het ook ineens internationaal.


hallo wouter.en hoeveel kost die 4 uren praktyk onderricht bij de rijschool. en dan nog en vraag' na dat men min 2 jaar hft moeten wachten vo die 125cc .hoelang moet men dan weer wachten eer hij naar een zwaardere motor mag rijden.of moet men dan terug een andere theorie en examen afleggen. groeten
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 125CC

Bericht door Inazuma »

Gast schreef: hoeveel kost die 4 uren praktyk onderricht bij de rijschool.
De regeling is nog nieuw, wat de rijscholen er mee gaan doen is nog onduidelijk.
Een prijs kan je best navragen bij een (motor)rijschool zelf.
en dan nog en vraag' na dat men min 2 jaar hft moeten wachten vo die 125cc .hoelang moet men dan weer wachten eer hij naar een zwaardere motor mag rijden.of moet men dan terug een andere theorie en examen afleggen. groeten
De "125cc" regeling is een uitzonderingsregeling.

Wil je later naar een zwaardere motor, moet je een theoretisch en een praktisch rijexamen afleggen.
En weer de nodige rijopleiding volgen.
Plaats reactie