iemand die een persoon wil begeleiden maar niet mag omdat hi

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
bjorncathelijn

iemand die een persoon wil begeleiden maar niet mag omdat hi

Bericht door bjorncathelijn »

hey ik ben door mijn theorie nu ik zou mijn praktijk willen doen maar ik zou de optie <willen pakken van 36m dus met begeleider nu is het zo ik wou mijn voorlopig rijbewijs halen in het gemeentehuis en die zijden dat mijn begeleider mij niet mocht opleren aangezien hij minderinvalide is :shock: :!: .nu is het zo de begeleider die me wil opleren heeft een rijbewijs en kan perfect rijden waarom mag zo een persoon mij niet leren oprijden?? :roll: hij heeft meer of 8j ervaring en heeft nog nooit iets tegengekomen dit vind ik dan toch wel even niet kunnen dit vind ik eigelijk schandalig dat mensen met een beperking worden aanzien als domoren ik kan begrijpen dat sommige ervan niet in staat zijn om iemand op te leren maar degene die dat wel kunnen mogen toch de kans hebben om dat te doen vind ik je vind niet gauw iemand die 8j rijervaring heeft een beetje realistisch blijven vind ik toch als ze regeltjes maken niet ik vraag me gwn dus af waarom die mensen dat niet mogen heeft iemand dan ook daar een redelijk antw op en niet zoals in het gemeentehuis meneer ik weet het niet want er staat geen bijkomende verklaring bij waarom die persoon dat niet mag... :shock:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: iemand die een persoon wil begeleiden maar niet mag omda

Bericht door de rijprof »

Welk type rijbewijs heeft jouw begeleider?
Staat er een speciale vermelding (beperking) op zijn rijbewijs?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: iemand die een persoon wil begeleiden maar niet mag omda

Bericht door Benny Stinkens »

De eerste vraag die bij mij opkomt is:
Wat heeft de gemeente daar mee te maken. :?:
Er moet namelijk geen begeleider op je rijbewijs vermeld worden. :idea:

Dus het enige wat de gemeente moet doen, is je voorlopig rijbewijs maken.
Het is de wet wat telt en niet de mening van de gemeente.

Kijk wel na of er zoals de rijprof reeds aangaf, geen beperking staat op het rijbewijs van je begeleider. :!:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: iemand die een persoon wil begeleiden maar niet mag omda

Bericht door GRO »

en die zijden dat mijn begeleider mij niet mocht opleren aangezien hij minderinvalide is
Het gemeentehuis heeft daarmee niets te maken en er niets over te vragen.
JIJ kiest een of meerdere begeleiders en JIJ zorgt ervoor dat die aan de voorwaarden voldoen om te mogen begeleiden.

Als de persoon die je wil begeleiden een gewoon rijbewijs B heeft, dan mag hij begeleiden.
Als hij een speciaal rijbewijs B heeft, mag het niet als jij voor een gewoon rijbewijs B wil gaan.
Oude Belg
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:44

Re: iemand die een persoon wil begeleiden maar niet mag omda

Bericht door Oude Belg »

"Mindervalide" is trouwens een containerbegrip. Welke graad? Welke beperking? Geen leestekens en/of hoofdletters kennen beperkt je mogelijkheden ook enorm; schriftelijke communicatie is nog steeds zeer belangrijk in onze maatschappij. :roll:
Plaats reactie